مركز مطالعات قرآنی در الازهر تأسيس می‌شود
کد خبر: 1096132
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۹
با هدف پاسخ به شبهات؛

مركز مطالعات قرآنی در الازهر تأسيس می‌شود

شيخ الازهر موافقت خود را با تأسيس مركز مطالعات قرآنی در اين مركز اسلامی با هدف پاسخ به شبهات درباره كلام وحی اعلام كرد.


گروه بين‌الملل: شيخ الازهر موافقت خود را با تأسيس مركز مطالعات قرآنی در اين مركز اسلامی با هدف پاسخ به شبهات درباره كلام وحی اعلام كرد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی akhbar-today، احمد الطيب، شيخ الازهر موافقت خود را با تأسيس مركز مطالعات قرآنی به عنوان مركزی وابسته به انجمن جهانی دانش‌آموختگان الازهر به‌منظور پاسخ به شبهات مختلف درباره قرآن كريم اعلام كرد.


احمد الطيب همچنين بر افزايش توانمندی علمی و آموزشی مدرسان قرآن و آموزش علوم قرآنی و اعجاز قرآن به آنان تأكيد كرد.


اسامه ياسين، نائب رئيس شورای اداری انجمن جهانی دانش‌آموختگان الازهر، نيز در اين باره اظهار كرد: طرح تأسيس مركز مطالعات قرآنی با هدف تقويت سطح علمی و فرهنگی طلاب الازهر و آماده‌كردن آنان برای درك صحيح متون وحيانی قرآن مطرح شد.


اسامه ياسين در ادامه افزود: شيوه علمی رايج در مركز شامل انجام تحقيقات و پژوهش‌های متعلق به علوم قرآن همچون اسباب نزول، حروف سبعه، مفاهيم قرآنی ناسخ و منسوخ، محكم و متشابه، عام و خاص، تناسب بين سوره‌ها و آيات، اعجاز قرآن در تقديم، تأخير و حذف و اعجاز علمی و روانشناسی قرآن خواهد بود.


وی همچنين تصريح كرد: اين مركز همچنين زندگينامه قاريان، نحوه پيدايش قرائات مختلف و پاسخ به شبهات مربوط به قرائات سبع را نيز در دستور كار قرار خواهد داد.


ياسين در پايان تصريح كرد: مركز مطالعات قرآنی در الازهر در دو مقطع آموزشی فعاليت خواهد كرد كه مقطع اول مربوط به دوره آموزشی شش ماهه دانشجويان غير مصری است و دومين مقطع نيز ويژه دانشجويان دختر و پسری است كه مدرك مراكز قرائات را اخذ كرده‌اند.

captcha