مباهله از افتخارات اسلام و شيعه است
کد خبر: 1133972
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸
آيت‌الله جنتی

مباهله از افتخارات اسلام و شيعه است

دبير شورای نگهبان در خطبه اول نماز جمعه تهران با گراميداشت روز مباهله، گفت اين روز و نتيجه آن از افتخارات اسلام و شيعه است.


گروه سياسی: دبير شورای نگهبان در خطبه اول نماز جمعه تهران با گراميداشت روز مباهله، گفت: اين روز و نتيجه آن از افتخارات اسلام و شيعه است.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان در خطبه اول نماز جمعه تهران با توصيه همگان به تقوا، روز مباهله را تبريگ گفت و افزود: ماه ذی‌الحجّه، ماه بسيار نورانی و عجيب و غريبی است؛ در اين ماه عرفه، حج عمره و مباهله قرار دارد و ماه نزول سوره «هَلْ أَتَى» و آيه «انما وليكم الله ورسوله والذين آمنوا الذين يقيمون الصلاه ويوتون الزكاه وهم راكعون» است.


وی با تأكيد بر اينكه بايد خدا را به خاطر اينكه ما در زمره شيعيان علی(ع) قرار داده، شكرگزار باشيم، تصريح كرد: بايد به عنوان شيعه، تلاش كنيم از اين مظلوم بزرگ تاريخ دفاع كنيم.


خطيب جمعه تهران با اشاره به روز مباهله و مسائل تاريخی آن، اظهار كرد: حضرت رسول(ع) به همراه امام علی(ع)، حضرت زهرا(س) و امام حسن(ع) و امام حسين(ع) كه كودكانی بيش نبوند، در مباهله حضور يافتند كه موجب ترس و نگرانی مسيحيان نجران شد.


دبير شورای نگهبان مباهله را از افتخارات اسلام و شيعه عنوان و اظهار كرد: آيه مباهله و آيه تطهير، شأن امام علی(ع) را نشان می‌دهد؛ در قرآن و تاريخ از علی(ع) و آل علی با اين شهادت‌هايی كه خدا می‌دهد، بهتر سراغ نداريم.


آيت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود در خطبه اول نماز جمعه تهران يادآور شد: برخی اعمال فاسد متولد می‌شوند؛ مانند بحث ريا كه هر عملی حتی عمل صالح كه با نيت ريا باشد، مقبول نمی‌شود.


خطيب جمعه تهران ادامه داد: ممكن است عمل با نيت صحيح متولد شود، ولی بعد عمل فاسد و حبط شود. از جمله گناهان رايجی كه موجب فاسدشدن عمل می‌شود غيبت است.


وی با ذكر احاديثی در باب مواردی كه موجب حبط اعمال می‌شوند، اظهار كرد: چند درصد مقيد هستيم كه با زبان، عمل و قلم خود ديگران را آزار ندهيم؟؛ تريبون نماز جمعه ما را در اين راستا تريبت كند.

captcha