آموزه‌های قرآن باعث شناسايی آسيب‌ها و انحرافات اجتماعی می‌شود
کد خبر: 1151819
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱

آموزه‌های قرآن باعث شناسايی آسيب‌ها و انحرافات اجتماعی می‌شود

مسئول دفتر توسعه فعاليت‌های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبيل با بيان اينكه آموزه‌های قرآن باعث شناسايی آسيب‌ها و انحرافات اجتماعی می‌شود، گفت اشاعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی در جامعه از ضروريات است.


گروه فعاليت‌های قرآنی: مسئول دفتر توسعه فعاليت‌های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبيل با بيان اينكه آموزه‌های قرآن باعث شناسايی آسيب‌ها و انحرافات اجتماعی می‌شود، گفت: اشاعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی در جامعه از ضروريات است.


مهدی طاهری، مسئول دفتر توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اردبيل، با اشاره به جشنواره ملی آيات قرآنی كريم با عنوان ترنم وحی با موضوع شعر قرآنی به زبان آذری، اظهار كرد: جشنواره ملی شعر قرآنی به زبان آذری با هدف اشاعه و ترويج تعاليم و فرهنگ قرآنی، تشويق و هدايت شاعران آذری زبان و معرفی قرآنم به الگوی اعتقادی و فكری برگزار می‌شود.


طاهری با بيان اينكه اين جشنواره در دو بخش اصلی «انسان از منظر قرآن» و بخش ويژه «قرآن كتاب بيداری اسلامی» برگزار می‌شود، ادامه داد: علاقه‌مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر و ارسال آثار می‌توانند به سايت www. Guranfestlval.ir ‌مراجعه فرمايند.


وی زمان برگزاری اين جشنواره را نهم بهمن‌ماه سال ‌جاری اعلام كرد و افزود: اين جشنواره با حمايت مالی مركز هماهنگی و توسعه و ترويج فعاليت های قرآنی كشور برگزار می‌شود.


اين مسئول بيان كرد: در برگزاری اين جشنواره معرفی قرآن كريم به‌عنوان الگوی اعتقادی و فكری و نيز پشتوانه شعر فارسی، توليد آثار مكتوب قرآنی برای بهره‌مندی جامعه انسانی از اين منبع لايزال الهی و ارج نهادن به شاعران و پديد‌آورندگانی كه با تأثير‌پذيری و انس با قرآن به آثار برتری دست پيدا كرده‌اند، مورد توجه قرار می‌گيرد.


وی در بخش ديگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: زمان جمع‌آوری آثار اين جشنواره از ‌30 آذر الی 1 دی‌ماه است كه داوری آثار جمع‌آوری شده هم به‌مدت 3 روز از سوم تا پنجم بهمن‌ماه سال جاری انجام می‌شود.


مسئول دفتر توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل نيز تشريح كرد: شركت‌كنندگان می‌توانند آثار خود را به‌صورت كلاسيك در تمام قالب‌های شعر اعم از نيمایی، سپيد، ويژه كودكان و نوجوانان و...ارسال كنند و به تمامی شركت‌كنندگان در اين جشنواره لوح يادبود مشتركی از سوی مركز توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور و اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل اهدا می‌شود.


وی همچنين يادآور شد: به نفرات اول تا سوم برگزيده هر بخش از جشنواره ترنم وحی، جوايز نفيسی تعلق می‌گیرد.


طاهری در پايان سخنان خود حضور در نمايشگاه سراسری كتاب و نمايشگاه رسانه‌های ديجيتال و برگزاری مسابقات پيرامون موضوع نماز، برگزاری مسابقه كتابخوانی با همكاری ستاد اقامه نماز استان با عنوان «نردبان عروج»، عقد تفاهم‌نامه با ستاد اقامه نماز استان، ابلاغ آيين‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها به شهرستان‌ها و ارسال ادعيه و پيام‌های قرآنی با موضوع نماز از طريق شبكه پيام را از جمله اقدامات انجام شده برای ترويج فرهنگ قران و نماز عنوان كرد.


گفتنی است؛ ‌نخستين جشنواره ملی آيات قرآن كريم با 22 ‌عنوان مختلف در22 استان كشور به‌صورت تخصصی امسال در حال برگزاری است كه تا به حال در تعدادی از استان‌های كشور برگزار شده و در مابقی آنها هم تا پايان سال ‌جاری برگزار می‌شود.

captcha