نیاز 4 میلیارد ریالی بزرگترین مجتمع قرآنی کشور
کد خبر: 1310609
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷

نیاز 4 میلیارد ریالی بزرگترین مجتمع قرآنی کشور

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: با هدف زیباسازی، افزایش بهره‌وری، ارتقاء کیفیت و همچنین تجهیز محوطه بزرگترین مجتمع قرآنی کشور به وسایل لازم عملیات اجرایی و زیبا‌سازی مجموعه شامل محوطه‌سازی، نماسازی، نورپردازی و… پروژه عمرانی مذکور آغاز شده و نیاز 4 میلیارد ریال اعتبار دارد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مجتبی عزیزی، رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: با هدف زیباسازی، افزایش بهره‌وری، ارتقاء کیفیت و همچنین تجهیز محوطه بزرگترین مجتمع قرآنی کشور به وسایل لازم عملیات اجرایی و زیباسازی مجموعه شامل محوطه‌سازی، نماسازی، نورپردازی و… پروژه عمرانی مذکور آغاز شده و نیاز 4 میلیارد ریال اعتبار دارد که علی‌رغم تخصیص هرگونه اعتبار دولتی به آن، عملیات مذکور آغاز شده و امید می‌رود با همت خیرین نیکوکار و جلب مشارکت‌های مردمی این پروژه عمرانی به اتمام رسد.

وی در ادامه حجم عملیات عمرانی در دستور کار را با متراژ بالغ بر ۱۵۰۰ متر محوطه‌سازی، قریب به ۳۰۰۰ متر نماسازی، گنبد، سردرب اضلاع شمالی، جنوبی و شرقی توصیف کرد و گفت: عملیات اجرایی محوطه‌سازی بزرگترین مجتمع قرآنی کشور شامل زیرسازی، فضاسازی، آبنما، فرش، نصب وسایل مربوطه، انتقال خطوط تأسیساتی و نماسازی مجموعه و… تاکنون از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی برخوردار بوده است.

رئیس بزرگترین مجتمع قرآنی کشور افزود: سالیانه بالغ بر ۱۲۰۰ نفر در مجتمع مذکور دوره‌های مختلف آموزش عمومی و تخصصی قرآن و همچنین سایر دوره‌های فرهنگی پرورشی را طی می‌کنند.

وی در ادامه به ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری‌های عظیم انجام شده مردمی که با مشارکت بالغ بر 90 درصد خیرین نیکوکار به این مرحله رسیده اشاره کرد و گفت: به منظور رفع موانع و کمبودهایی که دستیابی به این امر را به‌عنوان رویدادی مهم در عرصه فعالیت‌های قرآنی کشور به تأخیر انداخته است، انتظار می‌رود تا دستگاه‌های مختلف اجرایی با تخصیص اعتبار ویژه جهت تکمیل و تسریع در بهره‌برداری از این مجموعه قرآنی، نمادی از پروژه‌های پایدار شده از طریق مشارکت‌های خیری و تأثیرگذار در عرصه فرهنگی را که با حمایت دولت پا به عرصه وجود گذاشته و با همت دست اندرکاران مجموعه، به بنیادی فراگیر و نهادی تأثیرگذار جهت توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور مبدل شود.

گفتنی است، عملیات احداث بزرگترین مجتمع علوم و معارف قرآنی کشور از سال 80 در زمینی به وسعت بالغ بر۲۵۰۰ مترمربع با زیربنای افزون بر ۶۰۰۰ مترمربع در شهرستان ابرکوه آغاز شده و این مجموعه فاخر قرآنی در حال حاضر حوزه‌های مختلفی همچون مهد قرآن، دبستان دخترانه و پسرانه بشارت، مرکز فرهنگی دیجیتال، مرکز مشاوره تربیتی، مرکز عرضه محصولات فرهنگی، مرکز همیاری و اکرام، کتابخانه تخصصی قرآن و عترت و … را تحت پوشش دارد.

همچنین خیرین نیکوکار در سراسر کشور می‌توانند از طریق شماره حساب ۰۲۱۰۱۰۲۱۲۱۰۰۵ بانک ملی شعبه امام خمینی(ره) ابرکوه به‌نام بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) هدایا و نذورات خود را به این پروژه قرآنی واریز کنند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مهدی ایرانمنش
|
-
|
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ - ۱۱:۳۱
0
0
با سلام. اگه براتون امکانش هست گزارش تصویری از این مجتمع در سلیتتون کار کنید. بنده توفیق بازدید از این بنیاد رو نداشتم اما وصف اون رو از خیلی ها شنیدم. با تشکر
captcha