اعزام 400 روحانی به مدارس آذربایجان غربی
کد خبر: 1318204
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۶

اعزام 400 روحانی به مدارس آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی از اعزام 400 روحانی و مبلغ دینی به‌عنوان پیشنماز برای ادای فریضه الهی به مدارس سراسر استان در سال جاری خبر داد.

علی بوستانی، مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 400 روحانی به‌عنوان پیشنماز با هدف تعمیق و ترویج فریضه الهی نماز میان دانش‌آموزان به مدارس استان اعزام شدند.

وی با اشاره به اجرای دوره آموزشی تربیت مبلغ نماز ویژه طلاب مدارس حوزوی استان، تصریح کرد: در حال حاضر این طرح با حضور 190 روحانی و طلبه از سراسر استان در حال اجراست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این طرح با محوریت شهرهای شمالی استان در خوی و شهرهای جنوبی در میاندوآب اجرا می‌شود و طلاب پس از طی دوره آموزشی لازم و شرکت در آزمون‌های کتبی و عملی به‌عنوان مبلغ نماز به مدارس اعزام می‌شوند.

بوستانی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی در اجرای طرح‌های راهبردی ستاد اقامه نماز، تعمیق و ترویج فرایض دینی مدارس متوسطه دخترانه و پسرانه هستند.

مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی همچنین به برگزاری دوره‌های آماده‌سازی جهت حمایت از نویسندگان جوان استان برای کسب رتبه‌های برتر در هفدهمین دوره مسابقه تألیف کتاب با موضوع نماز در کشور اشاره کرد.

captcha