مهم‌ترین مشکل مسلمانان، عدم دشمن‌شناسی است
کد خبر: 1320180
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
حجت‌الاسلام حسینی:

مهم‌ترین مشکل مسلمانان، عدم دشمن‌شناسی است

گروه سیاسی: از مهم‌ترین مشکلات مسلمانان، عدم دشمن‌شناسی آنان است که همین مسئله عامل زمین‌گیری و عقب‌‌ماندگی آنان در دوره‌های گذشته شده است.


حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با بیان اهمیت توجه به بحث ولایت و شناختن ولی زمان، عنوان کرد: تاریخ شرح حال کسانی را دارد که در اوج بودند؛ اما به‌خاطر عدم بصیرت و ولی‌نشناسی با داشتن سابقه زیاد در اسلام و انواع  رشادت‌ها به‌گونه‌ای زمین خوردند که کسی باور نمی‌کرد.



وی افزود: از مهم‌ترین مشکلات مسلمانان، عدم دشمن‌شناسی آنان است که همین مسئله عامل زمین‌گیری و عقب‌ماندگی آنان در دوره‌های گذشته شده است؛ پس باید دشمن را شناخت چون برای زمین‌گیر کردن مسلمانان برنامه و طرح دارد.



حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: فرهنگ دجال‌منش غرب با رویکردی یهودی‌گرا و داشتن ابزارهای متعددی خصوصاً در حوزه هنر درصدد تصرف شرق و غرب با دید مادی‌گرا است.



رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم ابراز کرد: برای زمین نخوردن در طول مسیر باید رزقی را برای خود در‌نظر گرفت و بر اساس آیات و روایات قرآن آن رزقی که به روحمان می‌دهیم ما را در سختی‌ها محافظت می‌کند و آن رزق از راه عبودیت و بندگی در صراط مستقیم به‌دست می‌آید.



امر به معروف، رگ حیاتی جامعه اسلامی و انسانی است



وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت وجود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر رگ حیات جامعه اسلامی و انسانی است و حرکت امام حسین(ع)  بر مبنای اصل امربه معروف و نهی از منکر شروع شد تا با احیای این واجب خفته شده، جامعه‌ای را که به خاموشی معنوی  رفته بود بیدار و به سمت الهی شدن پیش ببرد.



حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در نامه معروف اباعبدالله(ع) به محمدبن حنفیه، ایشان به تشریح جامعه آن زمان پرداخته و می‌گوید «در جامعه‌ای که شرارت حاکم شده و افراط، سرمستی، سرکشی مرام مردم و فساد بر آن‌ها سایه انداخته و انواع ظلم‌ها در حق خود، مردم و امام رواج پیدا کرده است، باید با اسلحه امر به معروف و نهی از منکر به مبارزه با این آسیب‌ها پرداخت».



امر به معروف با تعلیم،‌ تذکر و تنبیه فرق دارد



رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر امر با تعلیم، آموزش، تذکر و تنبیه فرق دارد و باید هم آمر نسبت به منکر آگاه باشد و هم امر شونده بپذیرد و اطاعت بکند.



وی در ادامه سخنان خود از برگزاری 4 هزار جلسه سخنرانی در دهه اول محرم توسط روحانیان بومی و اعزامی به این شهرستان خبر داد و گفت: ماه محرم فرصت مناسبی جهت تبین آموزه‌های دین به مردم است و چون یکی از شرایط اثرگذاری معارف دین تلطیف روحی است، مردم به‌خاطر انس و اشک بر سیدالشهدا(ع) آمادگی بهتری جهت دریافت آموزه‌های دین دارند.



وی افزود: در محرم امسال تعداد 200 مبلغ و مبلغه به مناطق شهری، روستایی و مدارس و دانشگاه‌ها اعزام شدند و در این 10 روز به تبیین و تشریح درس‌های قیام امام حسین(ع)، مکتب عاشورا، سبک زندگی عاشورایی و بررسی آیات قرآن در خصوص زندگی معنوی پرداختند که در این باره تعداد 4 هزار سخنرانی انجام گرفت.

captcha