تقیه امام سجاد(ع) در سفر کربلا دارای معانی شگرفی است
کد خبر: 1320468
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
آیت الله موحدی کرمانی:

تقیه امام سجاد(ع) در سفر کربلا دارای معانی شگرفی است

گروه اندیشه: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تدبیر، سیاست و تقیه امام سجاد(ع) در سفر کربلا دارای معانی شگرفی است، گفت: امام سجاد(ع) در زمان اسارت تقیه کرد و در آنجاییکه باید حرف نمی زد سکوت می کرد زیرا اگر کوچکترین کلمه ای بر زبان جاری می کرد به شهادت می رسید.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، آیت الله موحدی کرمانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز 29 آبان در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی در بندرعباس با بیان اینکه ابعاد مختلف زندگی امام سجاد(ع) برای مردم به خوبی روشن نشده است، اظهار کرد:  همین طور که به صحیفه سجادیه توجه دارید اگر در برنامه های فرهنگی جامعه کبیره که ائمه در آن معرفی شده اند در دستور کار قرار گیرد نیز بسیار اثر بخش خواهد بود.



وی در ادامه مطلب بیان کرد: معرفی چهره های نورانی اهل بیت را کار آسانی ندانست و افزود: کسی که می خواهد اهل بیت را بشناسد یاید به جامعه کبیره مراجعه کند.



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همین طور که به صحیفه سجادیه توجه دارید اگر در برنامه های فرهنگی جامعه کبیره که ائمه در آن معرفی شده اند در دستور کار قرار گیرد نیز بسیار اثر بخش خواهد بود.



آیت الله موحدی کرمانی، وجود امام سجاد(ع) را از مصادیق عالم معنا دانست و تصریح کرد: در برابر عظمت ائمه باید اعتراف کنیم که نمی توانیم مقام عالیه این بزرگواران را آنگونه که باید درک کنیم.



وی با اشاره به در پیش بودن همایش بین المللی امام سجاد(ع) به میزبانی استان هرمزگان گفت: جامعه به شدت به آموزه های این امام بزرگوار نیاز دارد و فراخوانی مقالات در این زمینه و حضور میهمانان خارجی و انجام برنامه متنوع جنبی بسیار ارزشمند است.



امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه هر کار در راستای تبین سیره اهل بیت انجام شود مردم بیشتر تشنه معارف حق خواهند شد، اضافه کرد: امام سجاد(ع) این کار را برای حفظ نیرو برای مقصد نهایی که همان احیای اسلام ناب محمدی بود انجام دادند.



یادآور می شود، کنگره بین المللی امام سجاد با حضور اندیشمندان و علمای داخلی و خارجی پنجشنبه هفتم آذر همزمان با شب شهادت امام سجاد(ع) در بندرعباس برگزار می شود. 

captcha