نشست دینی «کرامت نفس» ویژه بانوان مشگین‌شهری برگزار شد
کد خبر: 1322266
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲

نشست دینی «کرامت نفس» ویژه بانوان مشگین‌شهری برگزار شد

گروه اجتماعی: نشست دینی کرامت نفس ویژه بانوان مشگین‌شهری و به همت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سالمه زیرک، ازبانوان مبلغ مشگین‌شهر دیروز، سوم آذر در نشست دینی کرامت نفس که ویژه بانوان مشگین‌شهری برگزار شد، گفت: عزت نفس، عبارت است از احساس ارزشمند بودن که همه افراد، نیازمند عزت نفس هستند. در برابر عزت، ذلت قرار دارد به گونه ای که انسان به سادگی پذیرای شکست و مغلوب دیگران می‌شود.



وی با اشاره به اهمیت عزت نفس در اسلام، گفت: در آموزه های دینی، عزت، در ثروت، تجمل گرایی و بهره مندی از امکانات مادی خلاصه نمی شود، بلکه عزت در بندگی، معنویت گرایی و رهایی از قید و اسارت و شهوت و دنیاگرایی تفسیر می‌شود. از این رو، امام علی‌(ع) می‌فرماید: «خداوندا، برای من این عزت بس که بنده تو باشم و این افتخار مرا بس که تو خدای من هستی».



زیرک در ادامه به آثار کرامت نفس در وجود آدمی پرداخته و خاطرنشان کرد: از آثار کرامت نفس، آن است که انسان بتواند به سادگی از امیال نفسانی خود چشم بپوشد.انسان کریم، قانع است؛ چشمش به دنبال اموال مردم نیست؛ انصاف دارد؛ حقوق دیگران را رعایت می‌کند؛ با گذشت و متواضع است و در لغزش گاه ها، از عفت و شرافت نفس خود پاسداری می‌کند.



وی ادامه داد: داشتن عزت نفس، دلیل کار نکردن نیست، انسانی که برای رفع نیازهای خود و خانواده اش می کوشد، نزد خدای متعال بسیار با ارزش است و پاداش بزرگ دارد. پس نباید پنداشت که پوشیدن لباس کار، ذلت است. آدمی با کار کردن نه تنها مجبور نیست دست خود را به سوی دیگران دراز کند، بلکه دست افتادگان را نیز می‌تواند بگیرد.



زیرک مهم‌ترین راه رسیدن به کرامت نفس را استعانت از درگاه الهی عنوان کرد و افزود: تخلق به اخلاق الهی و التزام به اوامر و منهیات الهی و نیز تمسّک به قرآن و همچنین پیروی از آموزه‌های معصومین علیهم‌السلام و نیز تقوی و خویشتن‌داری و خودپایی در زندگی از دیگر عوامل نیل به کرامت نفس می‌باشد.



یادآور می‌شود، این نشست به همت اداره تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر در هیئت مذهبی بانوان الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد.

captcha