مجمع خیرین امدادگران عاشورایی برگزار شد/ پیشنهاد ثبت بین‌المللی موسسه
کد خبر: 1325066
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲

مجمع خیرین امدادگران عاشورایی برگزار شد/ پیشنهاد ثبت بین‌المللی موسسه

گروه سلامت: دوازدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشورایی(حامی بیماران محروم و سرطانی) امروز، جمعه هشتم آذرماه با حضور جمع از مسئولان لشکری و کشوری در سالن همایش‌های رازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) دوازدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشورایی(حامی بیماران محروم و سرطانی) امروز، جمعه هشتم آذرماه با حضور سرلشکر رحیم صفوی، سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی، سرتیپ احمدوحیدی، رئیس کمیسیون دفاعی-امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمع دیگری از مسئولان لشکری و کشوری در سالن همایش‌های رازی برگزار شد.

سید‌حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این همایش طی سخنانی با تاکید بر اینکه سلامت هیچگاه جزو پنج اولویت نخست دولت‌ها نبوده است، تصریح کرد: هیچ دولتی سهم سلامت را به طور شایسته پرداخت نکرده است، با وجود اینکه قوانین خوب نوشته می‌شود ولی پیوست‌های اجرایی آن فراهم نیست.

وزارت بهداشت با کسری بودجه چهار و 700 میلیارد تومانی مواجه است

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت با کسری بودجه چهار و 700 میلیارد تومانی مواجه است، بیان کرد: دولت در سال جدید نهایتا بدون محاسبه تورم و سایر هزینه‌ها می‌تواند همان بودجه سال قبل را به وزارت بهداشت بدهد، بنابراین چاره‌ای جز حمایت طلبی از خیریه‌ها و بخش خصوصی نداریم.

کمک هزار میلیاردی خیرین به حوزه سلامت

هاشمی با تاکید بر اینکه خیرین سلامت در طی سالیان اخیر بیش از هزار میلیارد تومان به این بخش کمک کرده‌اند، عنوان کرد: در صورت عدم واقعی سازی تعرفه‌ها مراکز درمانی خیران نیز با مشکل مواجه شده و نخواهند توانست آن‌ها را سرپا نگه دارند.

بعضا راه‌اندازی یک خیریه از اداره کردن آن مشکل‌تر می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بعضا راه‌اندازی یک خیریه از اداره کردن آن مشکل‌تر می‌شود، دستگاه‌های دولتی ‌می‌توانند با روان‌سازی مجوزها و مقررات، فعالیت خیریه‌ها را توسعه دهند، مسئولان خیریه‌ها نیز سعی کنند در شهرها و استان‌ها به دنبال جلب حمایت مسئولان نباشند بلکه فهرستی از افرادی که توانایی مالی داشته و نیت خیر دارند را جمع آوری کرده و روی کمک آن‌ها حساب کنند.

ارائه 280 هزار نوع خدمت پزشکی به نیازمندان و بیماران صعب‌العلاج

براساس گزارش ایکنا، سرلشکر رحیم صفوی، رئیس هیئت امنای مجمع خیرین امدادگران عاشورایی نیز در این همایش طی سخنانی با تاکید بر اینکه این مجموعه تاکنون بیش از دویست و 80 هزار نوع خدمات پزشکی را به نیازمندان و بیماران صعب العلاج ارائه کرده است، عنوان کرد: ارائه خدمات یاد شده در 22 استان کشور رقمی بیش از 15 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است، در حال حاضر نیز هزینه‌های درمانی بیماران بر روی سایت موسسه گذاشته شده است که خیرین و موسسات خصوصی با کمک خود به نیازمندان می‌توانند در این امر خیر پیش قدم باشند.

تغییر سیمای بیماری‌ها/ سه بار اصلی بیماری‌ها در کشور

براساس گزارش ایکنا، علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه هم اکنون بیماری‌های ناشی از حوادث ترافیکی، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها سه بار اصلی بیماری‌ها در کشور را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: امروزه با تغییر سیمای بیماری‌ها مواجه‌ایم و برآورد می‌شود که در دو دهه آینده سیمای بیما‌ری‌ها به گونه‌ای تغییر کند که با چالش‌های متنوع‌تری در مسیر ارائه خدمات سلامت روبه رو شویم.

بسیاری از خانواده‌ها امکان ادامه درمان تا مرحله پایانی را ندارند

زالی پیشگیری و درمان بیماری‌های یاد شده را نیازمند تامین بودجه و اعتبار دانست و افزود: متاسفانه امروزه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل هزینه‌های کمرشکن سلامت امکان ادامه درمان تا مرحله پایانی را ندارند و تعدادی از بیماران نیز سالانه به دلیل همین هزینه‌ها به زیر خطر فقر سقوط می‌کنند.

سالانه 13 درصد تهرانی‌ها به دلیل هزینه‌های کمرشکن سلامت به زیر خطر فقر می‌روند

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در سال 86 سه درصد از بیماران به دلیل هزینه‌های کمرشکن سلامت به زیر خط فقر سقوط می‌کردند ولی این رقم در حال حاضر افزایش یافته است و حتی پیش‌ بین‌ها بر آن است که سالانه حدود 13 درصد تهرانی‌ها به دلیل هزینه‌های کمرشکن سلامت به زیر خطر فقر می‌روند که این آمار در مناطق محروم ممکن است بیشتر از آمار اعلام شده باشد.

میلیون نفر فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای در کشور هستند

رئیس سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در حال 6 میلیون نفر در کشور فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند، بیان کرد: اکثر این افراد جزو گروه‌های آسیب‌ پذیر هستند، بنابراین حضور و نقش موسساتی همچون خیریه امدادگران عاشورایی که یکی از مبانی اصلی آن موضوع پوشش بیمه‌ای مناسب است در این حوزه بیشتر احساس می‌شود.

ثبت بین‌المللی مجمع خیرین امدادگران عاشورایی

زالی خواستار ثبت بین‌المللی مجمع خیرین امدادگران عاشورایی شد و افزود: سازمان نظام پزشکی نیز با حدود دویست و 13 هزار و 198 شعبه در سراسر کشور آمادگی دارد تا با همکاری میان این دو مجموعه در این امر خداپسندانه نقش خود را ایفا کند.

سالانه 80 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند

براساس گزارش ایکنا، سردار فتحیان نصرالله فتحیان، مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورایی نیز در این همایش با تاکید بر اینکه این مجموعه در سال 74 با حضور جمعی از پزشکان، رزمندگان بهداری، پرستاران و امدادگران دوران دفاع مقدس به منظور یاری رساندن به نیازمندان، بیماران سرطانی، صعب العلاج و بی بضاعت تشکیل شده است، اظهارکرد: طبق آمار اعلام شده سالانه 80 تا 85 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند که پس از حوادث ترافیکی و بیماری‌های و قلبی، سرطان به عنوان سومین عامل مرگ و میر در کشور شناخته می‌شود.

سردار فتحیان اعضای حاضر در این مجموعه را بیش از پنج هزار نفر دانست و افزود: تاکنون بیش از سه هزار نفر در گروه پزشکی و مالی جذب موسسه شده‌اند که از بین هزار و 166 نفر از استان تهران و مابقی آن نیز مربوط به سایر استان‌ها است.

راه‌اندازی تمامی شعب استانی موسسه خیریه امدادگران عاشورایی تا پایان برنامه پنجم

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورایی با بیان اینکه 100 مرکز درمانی حامی این موسسه هستند، اضافه کرد: این مجموعه تاکنون موفق به افتتاح 22 شعبه استانی شده که طبق برنامه ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا پایان برنامه پنج ساله شاهد راه‌اندازی این موسسه در سایر استان‌های کشور باشیم.

گزارش تصویری/ دوازدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشورای

captcha