وحدت حوزه و دانشگاه، از اساسی‌ترین مسائل کشور است
کد خبر: 1343574
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
مدیرکل ارشاد هرمزگان:

وحدت حوزه و دانشگاه، از اساسی‌ترین مسائل کشور است

گروه اندیشه: وحدت حوزه و دانشگاه به‌عنوان یکی از یادگارهای مهم امام راحل یکی از اساسی‌ترین، پیچیده‌ترین و عمیق‌ترین مسائل جامعه اسلامی است.


حجت‌الاسلام حسین مرشدی، مدیرکل ارشاد اسلامی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، اظهار کرد: یکی از ارکان محوری اندیشه و خط مشی عملی امام خمینی(ره) با وجود برخورداری ایشان از ابعاد وجودی سترگ و منحصر به فرد، تأکید بر وحدت و حضور و تداوم آن بود.



وی با اشاره به اهمیت وحدت حوه و دانشگاه و نقش امام خمینی(ره) در پیوند این دو نهاد بیان کرد: جوهره درک امام خمینی(ره) از عزت و اقتدار مسلمانان و ماهیت اجتماعی و سیاسی مکتب اسلام به مسئله وحدت آن ‌چنان جایگاهی بخشید که پایه‌های نهضت مبارزاتی خود را بر اساس آن بنا کرد.



مدیرکل ارشاد هرمزگان ادامه داد: شاگردان مکتب امام(ره) به تبعیت از استادشان وارد صحنه مبارزه شدند و شهید مفتح نیز با سفر به نواحی مختلف کشور و سخنرانی، مردم مسلمان را به وظایف دینی و سیاسی خود آگاه می‌کرد.



حجت‌الاسلام مرشدی با اشاره به نقش و تلاش‌های شهید مفتح در وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: شهید مفتح از جمله افرادی بود که در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی در راستای ایجاد وحدت میان دو قشر مهم حوزوی و دانشگاهی تلاش های زیادی انجام داد.



وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه ریشه در سنت علمی و تاریخی دین اسلام دارد، اظهار کرد: در آموزه‌‌های دین اسلام نمی‌توان حوزه و دانشگاه را از هم جدا تصور کرد و این جدایی علم و دین بر اساس انحرافی بود که منشأ آن کلیساها بوده است.



مدیرکل ارشاد هرمزگان اضافه کرد: علم بدون عمل، اخلاق‌‌مداری و معنویت‌گرایی آثار زیان‌بخشی را به‌دنبال دارد که بی‌توجهی در این حوزه می‌‌تواند آسیب‌‌های جدی را به پیکره دانشگاه و حوزه وارد کند، بر این اساس وحدت حوزه و دانشگاه یعنی این دو کانون علمى از لحاظ اخلاق حاکم بر آن‌ها و از لحاظ برخى از محتواها به هم نزدیک شوند.



حجت‌الاسلام مرشدی در بخش پایانی سخنان خود گفت: به‌مناسبت این روز همایشی توسط مرکز علمی ـ کاربردی این اداره‌کل روز چهارشنبه، 27 آذر در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.



وی خاطرنشان کرد: در این همایش از پنج نفر از پیشکسوتان و فعالان برتر حوزه و دانشگاه در استان هرمزگان تقدیر می‌شود و همچنین  پژوهشگران برتری که پژوهش‌هایی را در حوزه‌های فرهنگ، معارف اسلامی، علوم قرآنی، بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی انجام داده‌اند، در این همایش مورد تقدیر قرار می‌گیرند.



مدیرکل ارشاد هرمزگان یادآور شد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب پیشرفت این دو قشر فرهیخته می‌شود و الگوی ایرانی اسلامی، در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود.

captcha