نقش بی‌‌بدیل حوزه‌های علمیه در حرکت اسلامی جامعه
کد خبر: 1343637
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
حجت‌الاسلام ذوالفقاری بیان کرد:

نقش بی‌‌بدیل حوزه‌های علمیه در حرکت اسلامی جامعه

اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان مرکزی با بیان حوزه‌های علمیه در جامعه دینی و نظام ما دارای جایگاهی بس مهم و والا هستند، افزود:‌ نقش حوزه‌ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است.


حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری،‌ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت:‌ از جمله اهداف ناگفته تأسیس دانشگاه در ایران شاید انتقال فرهنگ غرب به ایران از طریق این دروازه بود ولی گذشت زمان ثابت کرد در ایران با فرهنگ و تمدن پایه و اساس، اعتقاد است.



وی افزود:‌ نخبگان علمی که مهم‌ترین هدف این برنامه بودند در مرور زمان شخصیت‌های علمی مذهبی شدند که نه‌تنها الگوی علمی، بلکه در کنار دانشگاه با بهره‌گیری از بزرگان حوزه های علمیه، الگوی اخلاقی نیز شدند و این بهترین بازخورد جریان وحدت حوزه و دانشگاه است یعنی نخبه علمی که یک الگوی اخلاق اسلامی نیز هست.



حجت‌الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: کامل‌ترین فرمایش حضرت امام که شاید جرقه تشکیل و ایجاد تشکیل وحدت حوزه و دانشگاه را در ذهن شهید دکتر مفتح ایجاد کرد این بود شما دو قشری هستید که اگر اصلاح شوید ملت‌ها اصلاح خواهد شد.



وی ادامه داد:‌ تلاش استعمار در ایجاد اختلاف بین حوزویان و دانشگاهیان از مهم‌ترین دلایل حسن این اتحاد است چنانچه اهمیت مطلب تا بدانجاست که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در قسمتی از وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی خویش گوشزد می کند که  دانشگاهیان عزیز پیوند دوستی و تفاهم با روحانیان و طلاب علوم اسلامی را محکم‌ترسازید و از نقشه و توطئه‌های دشمن غافل نباشید.



 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی  ـ هنری مساجد استان با بیان حوزه‌های علمیه در جامعه دینی و نظام ما دارای جایگاهی بس مهم و والا هستند، افزود:‌ نقش حوزه‌ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است.



این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد:‌ روز وحدت حوزه و دانشگاه فرصت خوبی برای طرح مجدد این موضوع و آسیب‌شناسی و آفت‌زدایی از این شجره طیبه و تحکیم یکی از بزرگ‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

captcha