وحدت حوزه و دانشگاه پایه و اساس وحدت در جامعه است
کد خبر: 1344223
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

وحدت حوزه و دانشگاه پایه و اساس وحدت در جامعه است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهر آبگرم استان قزوین با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه پایه و اساس وحدت جامعه است، گفت: نقش اصلی در ایجاد وحدت در جامعه بر عهده علما و دانشمندان است.

علی صالحی، امام جمعه آبگرم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اساسی جامعه اسلامی وحدت امت اسلام است، اظهار کرد: شهید مفتح گامی  بسیار جدی در تحقق این امر برداشت.

وی با بیان اینکه ایشان با ایجاد موضوعات مناسب، بحث‌های دانشگاهی را به خوبی مدیریت می‌کرد، افزود: شهید مفتح در زمانی حساس با حضور همزمان در حوزه و دانشگاه متولی این امر مهم و عظیم شد .

صالحی با اشاره به اینکه دشمنان این ملت خاصه دنیای غرب برای رسیدن به مقاصد واهداف شوم خود حوزه ودانشگاه و وحدت بین آن دو را نشان گرفته بودند، ادامه داد: شهید مفتح چون دیدبانی تیزبین تمامی حرکات و جریانات را بین این دو رصد میکرد و در زمان مقتضی وارد عمل میشد.

 وی در ادامه در خصوص شخصیت شهید مفتح به بیان مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: مرحوم شهید مفتح، علاوه بر اینکه یک روحانی برجسته و فداکار و روشن فکر و آشنا به نیاز زمان بود، خصوصیتی داشت که در تعداد معدودی از فضلای آن زمان این خصوصیت وجود داشت و آن قدرت گیری با نسل جوان و دانشجویان و کسانی که مایل بودند پیام دین را با زبان روز از یک روحانی و یک عالم به دین بشنوند، بود .

captcha