فراخوان جشنواره منطقه‌ای شعر «نخل و کارون» منتشر شد
کد خبر: 1344335
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
در شوشتر؛

فراخوان جشنواره منطقه‌ای شعر «نخل و کارون» منتشر شد

گروه هنر: فراخوان چهارمین جشنواره منطقه‌ای شعر «نخل و کارون» توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره ارشاد شوشتر منتشر شد.

علی بهرامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، عنوان کرد: جشنواره منطقه‌ای شعر «نخل و کارون» توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، کانون بسیج هنرمندان، دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد استان و انجمن شعر اندیشه شهرستان شوشتر، با حضور استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و خوزستان برگزار می‌شود.

وی حفظ ارزش‌های 8 سال دفاع مقدس، ارج نهادن به موضوعات مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تبیین و انعکاس هرچه بیشتر شخصیت علامه شیخ جعفر شوشتری در راستای تقویت و تراوش توانمندی‌های شاعران و دوستداران شعر و ادب را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: بخش‌های مختلف این جشنواره عبارتند از؛ حماسه دفاع مقدس(مقاومت، ایثار و شهادت)، حماسه اقتصادی، بخش آزاد و بخش ویژه که به شخصیت و زندگی علامه شیخ جعفر شوشتری می‌پردازد.

وی افزود: بخش‌های جنبی جشنواره نیز شامل کارگاه تخصصی شعر دفاع مقدس، نمایشگاه کتاب و بزرگداشت و تجلیل از شباب شوشتری؛ شاعر برجسته شوشتر است.

رئیس اداره ارشاد شوشتر در خصوص شرایط شرکت در این جشنواره تصریح کرد: شاعران علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را در دو سبک کلاسیک و آزاد و در هر بخش 3 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و آثار ارسالی در هر بخش به‌طور مجزا مورد داوری قرار می‌گیرند.

بهرامی ادامه داد: به برگزیدگان هر بخش تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جوایزی اهدا می‌شود. از شاعران برگزیده در بخش علامه شیخ جعفر شوشتری نیز به‌صورت ویژه تجلیل خواهد شد. همچنین از سوی ستاد برگزاری جشنواره به تمامی شاعران حاضر به رسم یادبود لوح تقدیر جشنواره، تقدیم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار 15 بهمن و از طریق ایمیل جشنواره به نشانی ershadstr@gmail.com است.

captcha