تفسیرصحیح دین و علم با وحدت حوزه و دانشگاه به دست می آید
کد خبر: 1344457
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
آیت الله نعیم آبادی:

تفسیرصحیح دین و علم با وحدت حوزه و دانشگاه به دست می آید

گروه اندیشه: امام جمعه بندرعباس گفت: تفسیر صحیح از دین و علم با نگاه عمیق و حفظ وحدت فرهیختگان حوزه و دانشگاه به دست می آید..


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس امروز 27آذر در نشست وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: دشمن ما کسی است که بین علم و علم که هر دو روشنایی و نور هستند، درگیری ایجاد می کند و باید مراقب آن باشیم.



وی در ادامه بیان کرد: هیچ چیزی برتر از تحقیق و پژوهش نیست و در حرکت های علمی هیچ روشی نیز پسندیده تر و هیچ سنتی بهتر از تحقیق و پژوهش نخواهند بود.



امام جمعه بندرعباس افزود: استکبار جهانی با توطئه های خود قبل از انقلاب اسلامی میان حوزه و دانشگاه شیطنت های بزرگی در این زمینه انجام داد.



نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: حوزویان و دانشگاهیان و سیاست گذاران علمی باید به این مسئله توجه داشته باشند که هنوز در این زمینه خطر وجود دارد و باید دقت کرد.



آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: پیشرفت هر مملکتی وابسته به میزان مراکز تحقیقاتی آن ملت است اما متاسفانه ما به هرچه زودتر نتیجه بدهد دل می بندیم در حالی که باید به نتایج بنگریم نه اینکه به زمان نتیجه توجه کنیم.



وی افزود: دیروز دین را به شکلی از صحنه خارج کردند و امروز به شکل دیگری می خواهند این کار را انجام دهند که در این راستا باید توجه داشته باشیم که علوم انسانی باید اسلامی گردند.



امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: اگر سیاست ضد دینی رضا شاه به این دلیل اینکه زمینه فرهنگی آماده بود موفق شد و دانشجویان چون جای خود را در مسجد نمی دانستند، به مسجد نمی رفتند و امروز نیز اگر ما دیر بجنبیم از این نوع تفکر ضربه بدی خواهیم خورد.



نعیم آبادی طبق سخنانی از حضرت علی(ع) که فرمودند «علم و ایمان دو برادر هستند که اختلافی باهم ندارند» افزود: ایمان و علم همانند دو برادر جدایی ناپذیر هستند که مستکبران بین آنها دعوا راه انداخته اند، بنابراین اگر تفسیر صحیحی از علم و دین ارائه شود متوجه می شویم که این دو با هم درگیر نیستند.



نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: یا دین را غلط معنا کرده ایم یا علم را چرا که علم و ایمان باهم که درگیر نیستند بلکه همدیگر را تکمیل می کنند و همواره در کنار هم هستند.



به گفته وی، پرستش یک اصل مسلم در زندگی بشر است، نماز عالی ترین مظهر پرستش حضر حق است که همه چیز دارد، برخلاف آن چیزی که برخی می گویند ضدعلم است.



نعیم آبادی ادامه داد: اگر تفسیر نادرستی از دین داشته باشیم درگیری هایی همچون اختلاف بین حوزه و دانشگاه به وجود می آید و محققان باید زمینه این مسئله را بررسی کنند.



امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: حوزویان باید اسلام را به طور صحیح معنا کنند و دانشکاهیان نیز علم را چراکه بین علم و دین دعوا نیست.

captcha