تکلیف و کارکرد دانشگاه باید از جنس انقلاب اسلامی باشد
کد خبر: 1345364
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۲
پرویز سروری:

تکلیف و کارکرد دانشگاه باید از جنس انقلاب اسلامی باشد

گروه سیاسی: عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تکلیف و کارکرد دانشگاه باید از جنس انقلاب اسلامی باشد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت به وجود آمد و دانشجویان باید ضمن داشتن روحیه مطالبه‌گری به نقد مسئولان بپردازند.


پرویز سروری، عضو شورای اسلامی شهرتهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به نقش دانشجویان در مسیر پیشرفت و استحکام ساخت درونی کشور گفت: برای رسیدن به این هدف علاوه بر مسئله اصلی که تولید علم است، مطالبه‌گری و عدالتخواهی باید روحیه ثابت دانشجویان باشد و دانشجو به شکلی تعادل‌بخش خدمتگزاری مسئولان به مردم است.



این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: جنبش دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی در این سال‌ها مانع بزرگی برای برخی گروه‌ها و افرادی بوده‌اند که منفعت خود را در تضییع حقوق ملت می‌دانستند و دانشجویان همیشه یاور و حمایتگر مسئولان انقلابی بوده‌اند.



سروری با تأکید بر اینکه تکلیف و کار کرد دانشگاه باید از جنس انقلاب اسلامی باشد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت به وجود آمد و دانشجویان به عنوان عضو مؤثری از جمهوری اسلامی باید ضمن داشتن روحیه مطالبه‌گری به نقد مسئولان بپردازند و با هرگونه انحراف در مسیر انقلاب مخالفت کنند.



این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه ظرفیت جنبش دانشجویی مورد کینه دشمنان است، گفت: معاندان داخلی و خارجی به همراه مستکبران تلاش می‌کنند از این ظرفیت بزرگ که باید در جهت استقرار عدالت باشد سوء استفاده کرده و روحیه مطالبه‌گری دانشجویان را در جهت تخریب نظام بکار گیرند.



عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فتنه سالهای 78 و 88 اوج تلاش بی‌اثر دشمن برای تخریب ماهیت ضداستکباری جنبش دانشجویی بود، گفت: آنها تلاش کردند ظرفیت‌های دانشجویی را بر علیه جمهوری اسلامی  بکار گیرند که با تدابیر مقام معظم رهبری و هوشیاری دانشجویان در این دو فتنه شکست خوردند.



این نماینده سابق مجلس با ذکر این که کرسی‌های آزاداندیشی نیاز امروز دانشگاه‌ها است، افزود: رهبر انقلاب بر تقویت کرسی‌های آزاداندیشی تأکید دارند و این کرسی‌ها می‌تواند زمینه بصیرت‌بخشی و حرکت در مسیر درست را برای دانشجویان فراهم سازد و توطئه دشمنان را خنثی کند.



سروری عنوان کرد: این تأکید مقام معظم رهبری متاسفانه نادیده گرفته شده و خسارات فراوانی به دانشگاه‌ها وارد شده است و کسانی که بخواهند رویکرد سیاسی را در دانشگاه‌ها کم رنگ کنند، روح انقلاب اسلامی را درک نکرده‌اند.



این نماینده سابق مجلس، جنبش دانشجویی را یک ظرفیت موثر، عدالتخواه و انقلابی ارزیابی کرد که با فعال شدن کرسی‌های آزاداندیشی می‌توان به آینده دانشگاه در مسیر پیشرفت مادی و معنوی کشور امیدوارتر شد.



سروری در پایان افزود: در عین حالی که وظیفه اصلی دانشگاه تولید علم است نباید توجه به سیاست کم‌رنگ شود؛ جنبش دانشجویی باید بتواند برای کسانی که آرمان‌های انقلاب را مورد هجمه قرار می‌دهند، چالش ایجاد کند.

captcha