انتشار بیانیه دانشگاهیان دانشگاه تفرش به مناسبت حماسه 9 دی
کد خبر: 1347938
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴

انتشار بیانیه دانشگاهیان دانشگاه تفرش به مناسبت حماسه 9 دی

گروه خبرنگاران افتخاری/ مهدیه احمری: دانشگاهیان دانشگاه تفرش با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی، بار دیگر پشتیبانی خود را از منویات مقام معظم رهبری و پاسداشت از ارزش‌ها و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، متن این بیانیه‌ به شرح ذیل است:

«ملت رشید ایران اسلامی در سه دهه حیات پربرکت نظام جمهوری اسلامی روزهای تلخ و شیرین گوناگون را تجربه کرده است. به موازات هر دسیسه و تقابل دشمنان آشکار و پنهان با این انقلاب، مردم مومن و سلحشور ایران اسلامی با توجهات بقیة‌الله العظم(عج) و رهبری و اشاره ولی فقیه زمان تحت رهبری‌های امام خمینی(ره) و آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) و با بصیرت انقلابی توطئه‌ها را ناکام ساخته‌اند.

نهم دی‌ماه سال 88 به عنوان برگ زرینی در تاریخ پر از حماسه کشور ایران، پیام ولایت‌مداری ملت را به جهانیان فریاد زد و مردم با حضور پرشکوه و یکپارچه در راهپیمایی عظیم نشان دادند که توطئه‌ها و نقشه‌های استکبار جهانی نخواهند توانست حرکت آنها را در ادامه راه شهدا و امام شهیدان لحظه‌ای کند و یا متوقف کند. 9 دی یادآور تجدید پیمان ملت با ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت است و این خود حاصل بصیرت و آگاهی ملت ایران است که برگرفته از فرهنگ عاشوراست که جهانیان را تسلیم اراده خود کرد و خشم و عصبانیت دشمنان و منافقین ملت را همراه با انفعال و عقب‌نشینی از مواضع نادرستشان به ارمغان آورد.
نهم دی‌ماه سال 1388 یوم‌الله دیگری در تاریخ حماسه‌های ماندگار است که جهانیان شاهد عمق پیوند ولایت و مردم بصیر و انقلابی ایران برای خاموش کردن فتنه‌های داخلی و توطئه‌های خارجی بودند.
حماسه 9 دی‌ماه در سی امین سال عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجلی قدرت الهی در هویت اسلامی و بنیان مردمی انقلاب بود که با الهام از فرهنگ عاشورایی، فتنه گران داخلی و توطئه چینان خارجی را مرعوب ساخت و بین تکلیف‌گرایان حسینی با منحرفان فریب‌خورده و دنیاطلبان داخلی و اسلام ستیزان خارجی شاخص شد. آری ملتی که در 9 دی حماسه آفرید، همان ملتی است که بارها با مهارت شناخت و بصیرت خود بر دهان استکبار و جبهه باطل و یاوه‌گویان مشت سنگینی را فرود آورد و در برخورد با فریب خوردگان پست فتنه در هتک حرمت عزای حسینی و خیمه سید الشهدا(ع)، به رغم خواسته و تصور دشمنان، همانگونه که نتوانستند در قیام عاشورا به مقصد خود برسند، بار دیگر خون بر شمشیر پیروز شد و بصیرت ملت انقلابی و شهید پرور ایران اسلامی با درس از عاشورای حسینی بر همه خواسته‌های دشمن مهر باطل زده و ضمن افشای چهره واقعی منافقان، بر این باور است که مشعل حماسه حسینی هرگز خاموش نخواهد شد.

همچنان که رهبر و مقتدایمان فرمودند «این فتنه، صرفاً منحصر به حضور عده‌ای افراد در خیابان‌ها نبود، بلکه ناشی از یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود و به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت، که چنین هم شد». همان گونه که در ابتدای انقلاب، محرم به کمک این مردم آمد و امام خمینی(ره) فرمود «خون بر شمشیر پیروز است»، در قضایای 9 دی هم، عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.
یوم‌الله 9 دی روز درخشش حضور جوانان و نوجوانانی بود که به نمایندگی از نسل سوم انقلاب در میادین و خیابان‌ها حضور یافتند و صیانت از انقلاب و اسلام را از نسل پیشین تحویل گرفتند. این حماسه بزرگ حاصل حضور جوانان بود و با این حضور جایگاه رهبر دینی و ولایت فقیه در جامعه غرب روشن شد.
مردم در 9 دی ماه سال 88 در یک حضور به یادماندنی خواسته و اعتقادات خود را یک بار دیگر بیان کردند و از یک امتحان بسیار دشوار سربلندانه بیرون آمدند، اما باید دانست که دشمنان نظام و انقلاب لحظه‌ای دست از دشمنی برنخواهند داشت و باید با بصیرت و درک حوادث و اتفاقات و حضوری مداوم و گسترده با نگاه به سرچشمه معارف ولایت و رهبری، راه را همچون گذشته گم نکنیم تا کشتی نجات ملتها را با گذر از طوفان‌ها و موج‌های خطرناک به ناخدای اصلی آن حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) بسپاریم.
ما دانشگاهیان دانشگاه تفرش در چهارمین سالگرد حماسه ماندگار 9 دی بار دیگر بیعت خود را با مقتدا و رهبرمان تجدید کرده و همگان را به وحدت حول محور ولایت مطلقه فقیه دعوت می‌کنیم».

captcha