افرادی که وقف را احیا می کنند ثوابی همچون واقفین دارند
کد خبر: 1348370
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
آیت‌الله آل‌هاشم:

افرادی که وقف را احیا می کنند ثوابی همچون واقفین دارند

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه افرادی که وقف را احیا می کنند ثوابی همانند واقفین دارند، اظهار کرد: باید با مشورت علما و بزرگان به احکام وقف عمل کرد تا برای آیندگان نیز این سنت حسنه باقی بماند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌الله آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز، 8 دی ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به روایات های وارد شده در زمینه وقف در اسلام، گفت: وقف همچون حسنه جاریه ای است که پس از مرگ انسان نیز ماندگار شده و موجب تضمین سعادت انسان می‌شود.



وی ضمن تبیین بعد ماندگاری وقف و با توصیه به مومنین که تمکن مالی دارند، افزود،: می توان با وقف اموال حلال خویش باقی الصالحات جاودانی برای خود برجای گذارده و برکات معنوی را افزایش داد.



امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه نباید وقف محدود به تبلیغ شود، تاکید کرد: باید گامهای اساسی در جهت احیای موقوفات برداشته شده و متناسب با موارد وقف نامه ها و نیات واقفین عمل کرده و افرادی که وقف را احیا می‌کنند ثوابی همچون واقفین می‌برند.



آیت‌الله آل‌هاشم ادامه داد: باید علاوه بر اینکه به توصیه های مقام معظم رهبری به طور کامل عمل کرد؛ با شناسایی افراد توانمند برای آخرت خود ذخیره خوب و ماندگاری بر جای گذاشت.



وی با اشاره به اینکه ابعاد وقف باید شرع پسند باشد، تصریح کرد: باید با مشورت علما و بزرگان به احکام وقف عمل تا برای آیند گان نیز این سنت حسنه باقی بماند.



امام جمعه موقت تبریز با توصیه به مسئولین و متولیان وقف در راستای ترویج فرهنگ وقف متذکر شد: ترویج فرهنگ بسیجی، ترویج بعد علمی، آموزشی و اماکن مذهبی به همراه تبیین احکام وقف می تواند حرکت شایسته ای در راستای فرهنگ‌سازی باشد.



آیت‌الله آل‌هاشم با مقایسه شرایط وقف در قبل و بعد انقلاب گفت: بسیاری از موقوفات در زمان پادشاهان  همچون رضا شاه از بین رفته و بعد از انقلاب به برکت خون شهدا بسیاری از موقوفات احیا شده و امیدواریم توفیق نصیب سایر مسولین شود تا باقی موقوفات نیز احیا گردد.

captcha