سومین محفل انس با قرآن در دامغان برگزار شد
کد خبر: 1351129
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵

سومین محفل انس با قرآن در دامغان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان گفت: سومین محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی کشور، در دامغان برگزار شد.

ربابه عوض آبادیان، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، ضمن اعلام خبر برگزاری سومین مراسم محفل انس با قرآن در دامغان گفت: محفل انس با قرآن با حضور و تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا قاری بین‌المللی کشور و مؤذن برجسته بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و تنی چند از قاریان برجسته استان و شهرستان دامغان در محل مسجد رسول اکرم(ص) دامغان برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان در این مراسم روحانی و معنوی که با عطر قرآن همراه بود به نقش و جایگاه کتاب خدا در زندگی انسان‌ها پرداخت و گفت: انسان‌ها برای پیشرفت در کارها به قرآن تمسک می‌جویند و از این جهت قرآن راه سعادت و سربلندی را برای ما انسان‌ها رقم می‌زند و ما باید با بهره‌گیری از تعالیم و معارف قرآنی آنرا سرلوحه زندگانی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام مصطفی تقوی با تأکید بر اینکه قرآن باید در زندگی روزمره ما نقش‌آفرینی کند، تصریح کرد: در این راستا مهم است که به مفاهیم و حقایق قرآن بپردازیم و به آن عمل کنیم.

وی از قرآن به‌عنوان کتاب معرفت و برکت یاد کرد و افزود: برگزاری محافل قرآنی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید از آن بهره فراوان ببریم و برای ترویج و گسترش آن تلاش کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان از قرآن به‌عنوان درس زندگی، سعادت و خوشبختی یاد کرد و افزود: مساجد یکی از پایگاه‌های مهم در جهت ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی است و باید بکوشیم جوانان به این محافل معنوی جذب شوند.

در این مراسم معنوی حمیدرضا احمدی‌وفا، موذن رسمی حرم امام رضا(ع) به‌عنوان مهمان مدعو به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت و با تلاوت خود فضای این محفل را عطرآگین کرد؛ تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید با صوت دلنشین قاریان ممتاز استانی و کشوری آقایان مجتبی ایثاری و محسن سفیدیان و همچنین اجرای گروه تواشیح میثاق و تجلیل از ۱۲ نفر برگزیدگان برتر مسابقات سراسری قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این آیین قرآنی بود.

این محفل انس با قرآن از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امورخیریه، شهرداری و شورای اسلامی شهر، کانون فرهنگی و هنری میعاد، پایگاه مقاومت بسیج رسول اکرم(ص) و هیئت امنای مسجد حضرت رسول(ص) برگزار شد.

captcha