مسئولان انجمن‌ها و کانون‌ها مرزبانان دین و سربازان عقیدتی جامعه هستند
کد خبر: 1352701
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه:

مسئولان انجمن‌ها و کانون‌ها مرزبانان دین و سربازان عقیدتی جامعه هستند

خبرنگاران افتخاری/ عباس دشتی ابرقوئی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه گفت: مسئولان انجمن‌ها و کانون‌ها مرزبانان دین و سربازان عقیدتی جامعه و دارای پستی بسیار مهم هستند.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین پورقیومی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه در جلسه هم‌اندیشی و توجیهی انجمن‌های اسلامی و کانون‌های فرهنگی ابرکوه خطاب به حاضران اظهار کرد: شما مرزبانان دین و سربازان عقیدتی جامعه و دارای پستی بسیار مهم هستید؛ باید قدر و منزلت خود را بدانید و در این خصوص خدا را شاکر باشید.



وی همچنین افزود: شما باید در برنامه‌ریزی جهت ارتقای سطح آگاهی‌های دینی مردم و رفع آسیب‌های موجود در جامعه با اتخاذ تدابیر لازم گام بردارید و خود را پیش قراول توسعه فرهنگ بدانید.



رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه در پایان سخنان خود با بیان اینکه ما باید از ظرفیت‌های جامعه استفاده بهینه کرده و در فرایند فعالیت‌های فرهنگی، مدیریتی کارآمد و قوی داشته باشیم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی خانواده، جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و تکایا، برخورد درست متولیان مساجد با نوجوانان و جوانان، همکاری و تعامل با اداره تبلیغات اسلامی را مورد تأکید قرار داد.



همچنین در این جلسه غلامرضا زارع، کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه بیان کرد: هر انجمن اسلامی خود یک سنگر فرهنگی است که سلاح  این سنگر دین، تدبیر، علم، فکر و فرهنگ است؛ اگر این سنگرها مستحکم باشند در توطئه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی تهاجم خطرناک فرهنگی ناکام خواهد ماند.



وی با اشاره به اینکه اعضای کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های اسلامی از بطن خود مردم هستند، گفت: فرصت بسیار خوبی است که ما بتوانیم در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و تکایا گامی بلند برداریم.



کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که انجمن‌های اسلامی را چشم بینای نظام و زبان گویا در احیای مفاهیم و تعالیم اسلامی می‌دانند، تصریح کرد: ما در قبال جایگاهی که داریم مدیون هستیم و باید در جهت فرهنگ‌سازی در جامعه کوشا باشیم.



زارع در پایان سخنانش به تشریح فعالیت‌های فرهنگی انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی در طول سال پرداخت و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در دهه فجر، گزارش‌نویسی، آرشیو تصاویر، استعدادیابی افراد نخبه، آموزش خانواده و ... را از مسئولان انجمن‌ها و کانون‌ها خواستار شد.



یادآور می‌شود، ارائه پیشنهادات چگونگی اجرای فعالیت‌های فرهنگی توسط حاضران و اعطای جوایز به شرکت‌کنندگان پایان بخش این مراسم بود.

captcha