هیئت مذهبی ــ فرهنگی مکتب‌الرضا(ع) در ابرکوه راه‌اندازی شد
کد خبر: 1352702
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴

هیئت مذهبی ــ فرهنگی مکتب‌الرضا(ع) در ابرکوه راه‌اندازی شد

خبرنگاران افتخاری/ عباس دشتی ابرقوئی: هیئت مذهبی ــ فرهنگی مکتب‌الرضاع) با مجوز رسمی اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی اعتقادی و اجتماعی خود را آغاز کرد.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هیئت مذهبی ــ فرهنگی مکتب‌الرضا(ع) با مجوز رسمی اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه در مراسمی با حضور آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، حجج‌الاسلام تقی فتاحی و محمد پورقیومی، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه و اعضای هیئت‌امنا راه‌اندازی شد.



در ابتدای مراسم محمدرضا سلیم‌زاده و رضا ربانی دو تن از اعضای هیئت‌امنای هیئت مکتب‌الرضا(ع) در رابطه با چگونگی راه‌اندازی، اهداف و اساسنامه این هیئت به بیان مطالبی پرداختند.



حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پورقیومی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه در این مراسم گفت: این هیئت جایگزین ستاد 17 آبان که همه ساله فقط در سالگرد ورود امام رضا(ع) به ابرکوه مراسم برگزار می‌کرد، شده است تا در طول سال ترویج فرهنگ رضوی را با برنامه‌های متنوع پیگیری کند.



وی افزود: این هیئت به‌صورت مردمی اداره می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های موجود و نیز ترکیب اعضای هیئت امنا، می‌تواند به‌عنوان هیئت شاخص و محوری استان مطرح شود.



همچنین در ادامه این جلسه آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن شکرگزاری به درگاه الهی به خاطر توفیق حضورشان در جمعی که نقطه مشترک و بارز آنها محبت و ولایت امام رضا(ع) است، گفت: در کشور ایران تمام اهل بیت(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) به عنوان تراث مذهبی، اسلامی و انسانی محسوب می‌شوند.



وی افزود: در شهرستان جمعی فرهیخته مورد نیاز است تا آثار رفتاری، سخنان و گفتار آنها بوی فرهیختگی بدهد و بتواند قشر تحصیلکرده را دور هم جمع کند.



عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به حاضران در جلسه توصیه کرد: برنامه خوب، چشم‌انداز وسیع، روشن و بلند همت داشته باشید اگرچه شروعش از نقطه کوچک باشد.



وی همچنین آسیب‌شناسی دائم از فعالیت‌ها وغیردولتی بودن این هیئت را مورد تأکید قرار داد.



یادآور می‌شود، هیئت مذهبی ــ فرهنگی مکتب‌الرضا(ع) با مسئولیت محمود فلاح‌زاده عضو شورای اسلامی شهر و با عضویت تنی چند از اصحاب فرهنگی ابرکوه راه‌اندازی شده است.

captcha