دین اسلام در سایه صبر و پایداری ائمه اطهار‌(ع) به‌ثمر رسید
کد خبر: 1352963
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۳

دین اسلام در سایه صبر و پایداری ائمه اطهار‌(ع) به‌ثمر رسید

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت رفسنجان گفت: دین اسلام در سایه صبر و استقامت و پایداری ائمه اطهار(ع) به‌ثمر رسید و توانست الگویی برای نجات بشریت گردد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، امام جمعه موقت رفسنجان روز گذشته، ‌20 دی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به آیات قرآن تقوا را مایه نجات از آتش جهنم دانست و گفت: تمام انسان‌ها روز قیامت از جهنم عبور می‌کنند، زیرا پل صراط از روی جهنم رد می‌شود و هر کس مؤمن و باتقوا باشد از آن به سلامت می‌گذرد و ستمگران و گناهکاران به جهنم می‌افتند.



وی با اشاره به شهادت امام حسن عسکری(ع) افزود: امروز روز امامت است و امامت یکی از اصول دین است که از نماز و روزه و حج و ... بالاتر است.



امام جمعه موقت رفسنجان بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع) برای رسیدن به مقام امامت مراحل زیادی طی کرد، ابتدا عبدالله بود بعد از آن نبی‌الله شد و سپس به مقام رسول‌الله نائل آمد.



وی افزود: ابراهیم(ع) بعد از مقام رسول‌الله به خلیل‌الله و در آخر به مقام ولی‌الله رسید و این نشان می‌دهد که امامت و ولایت چه مرتبه‌ای دارد.



حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه امامت منسبی بالاتر از نبوت دارد، اظهار کرد: نبوت مقام دریافت وحی و ابلاغ است، اما امامت مقام تحقق دستورات دین است که چه بسا سخت‌تر از نبوت است.



امام جمعه موقت جمعه رفسنجان گفت: مسئله امامت بسیار مهم است و از طریق انتخابات صورت نمی‌گیرد و تنها از جانب خدا و رسول خدا انجام می‌شود، مانند انتخاب حضرت علی(ع) به‌عنوان جانشینی پیامبر اکرم(ص) که به امر خدا بر عهده پیامبر(ص) گذاشته شد و آن زمان افرادی که برای جانشینی پیامبر(ص) وارد شور شدند، قطعا کاری اشتباه انجام دادند.



حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: امام حسن عسکری(ع) در هشتم ربیع‌الاول سال 260 به دست معتمد عباسی مسموم و در سامرا به شهادت رسید و مدتی از عمر گرانبهایش را در زندان خلیفه عباسی به‌سر برد.



وی اظهار کرد: دین اسلام در سایه صبر و استقامت و پایداری ائمه اطهار(ع) به‌ثمر رسید و توانست الگویی برای نجات بشریت گردد.



امام جمعه موقت رفسنجان به سالروز آغاز امامت امام مهدی(عج) اشاره کرد و افزود: همه ما باید سعی کنیم از منتظران واقعی آن حضرت باشیم.



وی از میلاد پیامبر گرامی اسلام‌(ص) یاد و عنوان کرد: به روایت اهل سنت این میلاد در دوازدهم ربیع‌الاول وبه روایت اهل شیعه هفدهم ربیع‌الاول است و این فاصله را امام راحل با تفکر بالایی که داشتند به‌عنوان هفته وحدت نامیدند.



امام جمعه موقت رفسنجان افزود: پیش نیاز جامعه اسلامی وحدت است و باید از دودستگی‌ها بپرهیزیم، زیرا مانند سمی مهلک است.



حجت‌الاسلام حسینی به بیانات رهبر فرزانه اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان توجه به نقاط مشترک، تأکید بر سرنوشت امت اسلامی، دوری از عقاید افراطی و خرافی، توجه به دشمنان مشترک شیعه و سنی، حفظ حرمت مقدسات مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی و برگزاری جلسات علمی مشترک و مناظره منطقی و عقلانی را از راه‌های رسیدن به وحدت امت اسلامی برشمردند.



وی گفت: 21 دی سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای ما شهید احمدی‌روشن است که به‌دست کوردلان و تروریست‌ها به شهادت رسید و یاد آن شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم.



حجت‌الاسلام حسینی به شهدای گردان 412 که از رفسنجان در عملیات کربلای پنج شرکت داشتند، اشاره کرد و گفت: یاد تمام شهدا را گرامی می‌داریم و به تمام شهدا اطمینان می‌دهیم که دست از آرمان‌های آنها برنداریم.



وی از سخنان رهبری در شهر مقدس قم یاد ‌و بیان کرد: ما باید بر نیروهای خودی تکیه کنیم و مانند هشت سال دفاع مقدس که جوانان ما با تکیه بر ایمان خود بر دشمن پیروز شدند، باشیم و در برابر تهدیدها و تحریم‌ها نهراسیم.



حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: رهبری مانعی برای مذاکره‌ها نگذاشتند، اما فرمودند که امیدی به این مذاکره‌ها نیست و کشور ما ظرفیت‌های زیادی دارد و باید متحد و یکپارچه پشت سر رهبری حرکت کنیم.

captcha