سمینار ارتباطات و فضای مجازی ستادهای نماز جمعه کشور برگزار شد
کد خبر: 1353184
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
در مهاجران؛

سمینار ارتباطات و فضای مجازی ستادهای نماز جمعه کشور برگزار شد

گروه اجتماعی: دومین سمینار فضای مجازی ستادهای نماز جمعه کشور با هدف آشنایی بیشتر اعضای ستاد نماز جمعه کشور با فضای مجازی و استفاده در ارتقای فرهنگ نماز جمعه در شهر مهاجران برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام رضا تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور 19 دی در دومین سمینار فضای مجازی ستادهای نماز جمعه کشوربا بیان اینکه در حال حاضر نماز جمعه در بیش از 750 شهر کشوراقامه می‌شود، گفت: نماز جمعه نماد وحدت، امنیت و اقتدار ملی ایران است وملتی که اقتدار نداشته باشد نمی‌تواند از منافع ملی خود دفاع کند.



وی با اشاره به اینکه ستاد نماز جمعه در اقامه نمازبا امام جمعه شریک است، اضافه کرد: وظیفه ستاد نماز جمعه برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز جمعه است که برای رسیدن به این مهم باید کیفیت و کمیت نماز جمعه را افزایش داد.



تقوی با اشاره به اینکه عواملی چون غنی‌تر شدن خطبه‌ها ، کوتاه شدن خطبه ها، تناسب خطبه ها با نیاز مردم باعث ارتقای کیفیت نماز جمعه می شود افزود : جمعیت کیفی نماز جمعه هم به جمعیت جوانان ، نخبگان و فرهیختگان شرکت کننده در نماز جمعه بستگی دارد.



رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نماز جمعه را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: یکی از وظایف نماز جمعه نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه است.



حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه اهمیت نماز جمعه در مردمی بودن آن است افزود :امامان جمعه بایدبه تربیت جمعی بپردازند وائمه جمعه در بستر‌سازی حوزه افکار عمومی و حوزه فرهنگ عمومی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.



به گزارش ایکنا، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در ادامه، تصریح کرد: ائمه جماعات کشور با کمک ستادهای نماز جمعه، راه رسیدن به اهداف بزرگ جامعه را بسیار هموار می سازند؛ چراکه دشمن از حضور منسجم و پررنگ قشرهای مختلف مردم در این آئین عبادی و سیاسی وحشت دارد.



این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه نمازجمعه عامل وحدت و یکپارچگی مسلمانان ارعاب دشمنان اسلام و خنثی شدن شایعات و توطئه‌های تفرقه‌افکنانه است، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش این نهاد دینی و سیاسی را تقویت کنند.

captcha