توسعه رسانه‌های انقلابی ضروری است
کد خبر: 1357777
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:

توسعه رسانه‌های انقلابی ضروری است

گروه سیاسی: کمک به تقویت و توسعه جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی در مقابله با موج مخرب جنگ نرم و معنویت‌بخشی به اذهان و افکار عمومی در جهان اسلام از مأموریت‌های سازمان بسیج رسانه است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، سردار محمد مارانی، فرمانده سپاه امام‌ سجاد(ع) استان هرمزگان پیش از ظهر امروز، 22 دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقش بسیج رسانه، ایجابی و هم‌افزایی است و ظرفیت مردمی در رسانه‌ها باید به کمک مسئولان نظام بیاید.



وی افزود: ظرفیت‌سازی در جامعه رسانه‌ای کشور برای جذب حداکثری در تحقق بسیج ده‌ها میلیونی و همچنین ایجاد انسجام و تقویت هویت جمعی بین اصحاب رسانه در راستای پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی از دیگر اهداف این سازمان است.



مارانی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان بسیج رسانه نقش‌آفرینی و حمایت از نهضت نظریه‌پردازی و تولید علم در عرصه ارتباطات و رسانه مبتنی بر جهان اسلام است.



فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان پاسداری از عدالت، آزادی، حمایت از مستضعفان و نهضت‌های آزادی‌بخش جهان اسلام را از دیگر اهداف سازمان بسیج رسانه برشمرد و بیان کرد: همگرایی در قالب هویت جمعی می‌تواند یک امنیت جمعی را ایجاد کند؛ چراکه هیچ رسانه‌ای بدون هم‌افزایی نمی‌تواند فعالیت کند.



مارانی در ادامه کمک به تربیت و پرورش در چارچوب وظایف مأموریت‌هایی سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بخش دیگر اهداف سازمان بسیج رسانه عنوان کرد و افزود: بسیج رسانه یکی از ظرفیت‌های مهم در موضوع تربیت و پرورش در تراز انقلاب اسلامی است.



وی همچنین با تأکید بر سیاست‌گذاران، طرح‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر جذب، سازماندهی جذب انسجام و به‌کارگیری اصحاب رسانه و هماهنگی و هم‌افزایی فعالیت‌های انقلابی آن در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، گفت: کمک به تشکیل و تقویت و توسعه جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی در مقابله با موج مخرب جنگ نرم، جبهه فرهنگی معارضی و معنویت بخشی به اذهان و افکار عمومی در جهان اسلام را از مأموریت‌های این سازمان عنوان کرد.



مارانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یک کانون در ناحیه بندرعباس با قابلیت ایجاد 999 دفتر بسیج رسانه در خانه مطبوعات استان هرمزگان راه‌اندازی شده است، ابراز کرد: براین اساس بیش از 225 نفر از اصحاب رسانه‌ای سازماندهی شده‌اند و آماده گذراندن دوره‌های آموزشی مهارتی هستند.



فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با بیان این‌که هم‌اکنون مجموعه‌ای از پژوهش‌های کاربردی در حوزه فقه تخصصی و اخلاق تخصص رسانه در سطح کلان آغاز شده است، اظهار امیدوری کرد در سال 93 شاهد انتشار این پژوهش‌ها باشیم.



وی در پایان خاطرنشان کرد: هرساله 21 دی‌ماه و در آستانه عملیات کربلای 5، مراسم بزرگداشت شهید خبرنگار غلامرضا رهبر به‌عنوان شهید شاخص رسانه‌ای برگزار می‌شود.

captcha