انتخاب اعضای کارگروه پیگیری سبک زندگی اسلامی در مدیریت شهری
کد خبر: 1360545
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴

انتخاب اعضای کارگروه پیگیری سبک زندگی اسلامی در مدیریت شهری

گروه اجتماعی: جلسه کمیسیون تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و طی آن اعضای کارگروه پیگیری سبک زندگی اسلامی در مدیریت شهری انتخاب شدند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در ابتدای این جلسه و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای اسلامی و مدیران شهرداری تهران و تأکید معظم‌له بر موضوع اهمیت سبک زندگی در مدیریت شهری اعضا نظرات خود را پیرامون این موضوع بیان کردند.



پس از ارائه این نظرات و باتوجه به اهمیت موضوع اعضای کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری نحوه رعایت مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی- ایرانی در برنامه‌ریزی شهری انتخاب شدند.



دستور بعدی جلسه، ارائه نمودار اولویت‌بندی موضوعات و نحوه تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی- ایرانی بود، که در آن اولویت‌هایی که باید از حیث زمانی و اهمیت و تأثیر بر سبک زندگی موردتوجه قرارگیرند، تقسیم‌بندی شده است.



پس از ارائه این نمودار، اعضا به بیان نظرات خود پرداختند که اهم آنها عبارت است از: فرق بین سبک زندگی مهارت‌های زندگی، توجه به نهاد خانواده به‌عنوان پایه برنامه‌ریزی الگوی سبک زندگی، توجه به انسان به‌عنوان موجودی ازلی و ابدی و محدود نبودن حیات انسان به حیات دنیوی، در نظر گرفتن جنسیت به‌عنوان یک اصل سبک زندگی.

captcha