احیای پیام حضرت رسول(ص) در جامعه آمریکا
کد خبر: 1362028
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷

احیای پیام حضرت رسول(ص) در جامعه آمریکا

گروه بین‌الملل: دانشجویان مسلمان دانشگاه‌های اوهایوی آمریکا با برپایی همایشی با عنوان «سخن پیامبر(ص): آخرین خطبه»، تلاش کردند تا پیام وحدت و برابری پیامبر(ص) را احیا کنند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، عبدالرحمن الوتار، رئیس انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه میشیگان دیروز، 1 بهمن، در یک گفت‌وگوی خبری گفت: در ابتدا قرار بود که این همایش در دانشگاه میشیگان برگزار شود، اما بعد تصمیم گرفتیم که این همایش را با همکاری انجمن‌های دانشجویان مسلمان دانشگاه‌های سراسر اوهایو برگزار کنیم.



وی افزود: به این ترتیب علاوه بر اهدافی که با موضوع همایش دنبال می‌شود، مجموعه‌ای از ارتباطات و شبکه‌های ارتباطی میان دانشجویان مسلمان این ایالت نیز برقرار می‌شود و هم طیف گسترده‌تری از مردم می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.



وتار گفت: این همایش روز یکشنبه، 29 دی‌ماه، در سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) برگزار شد و مجموعه‌ای از سخنرانان برجسته مسلمان به ایراد سخنرانی پرداختند.



سراج وهاج، امام مسجد التقوا در نیویورک، محمد ابوطالب، مدرس مؤسسه آموزش اسلامی «اوک‌تری» در اوهایو و یاسمین مجاهد، نویسنده و سخنران مسلمان از سخنرانان در این همایش بودند.



مجاهد در سخنرانی خود در این همایش گفت: حضرت محمد(ص) به عنوان زیباترین الگو برای انسان‌ها فرستاده شد و رحمتی برای عالمیان نام گرفت. بنابراین ما با مطالعه در مورد ایشان باید این انسان کامل را بیشتر بشناسیم.



وی همچنین در مورد برابری زن و مرد از دیدگاه اسلام سخن گفت.

captcha