هدف از تشکیل خانواده رسیدن به آرامش است/ رعایت حقوق معنوی همسران؛ امنیت روانی در خانواده
کد خبر: 1362346
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
حجت الاسلام دهنوی مطرح کرد:

هدف از تشکیل خانواده رسیدن به آرامش است/ رعایت حقوق معنوی همسران؛ امنیت روانی در خانواده

گروه اجتماعی: مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی با بیان اینکه ازدواج های غلط آرامش را از زندگی می گیرد، گفت: هدف از تشکیل خانواده از دیدگاه قرآن رسیدن به آرامش است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام حسین دهنوی، مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی امروز چهارشنبه ،2بهمن از منظر قرآن در همایش سبک زندگی اسلامی در کانون رشد بندرخمیر اظهار کرد: هدف از تشکیل خانواده از دیدگاه قرآن رسیدن به آرامش است.



وی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهید به آرامش برسید درست ازدواج کنید و ازدواج سالم داشته باشید چراکه ازدواج غلط آرامش را می گیرد و سه آفتاز بین رفتن عاطفه، سوءظن و بدگمانی و بی اعتقادی به دین را به دنبال دارد.



مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی گفت: رابطه قبل از ازدواج موجب می گردد دو طرف عاطفه خرج هم کنند و بعد از ازدواج عاطفه به هم ندارند و نمی توانند عاطفه نسبت به هم داشته باشند.



حجت الاسلام دهنوی افزود: در خصوص سوء ظن و بدگمانی؛ چون با هم در ارتباط بوده اند نسبت به هم نیز بد بین می شوند، دچار اختلالات و بیماری بدگمانی می شوند .



وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: خداوند در قرآن خطاب به مردان فرموده است که همواره با رفتار پسندیده و مبتنی بر احترام متقابل با زنان و همسران خود رفتار کنید.



مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی مؤلفه اصلی در ایجاد آرامش و امنیت روانی در خانواده بر پایه زندگی مشترک را رعایت حقوق معنوی همسران نسبت به یکدیگر عنوان کرد.



دهنوی تصریح کرد: شواهد عینی نشان می‌دهد که زن و مردی که پیش از ازدواج با یکدیگر دوست بودند دیگر پس از ازدواج، یکدیگر را مثل سابق دوست نداشته و محبت بین آن‌ها برقرار نمی‌شود؛ بنابراین در چنین خانواده‌هایی آرامش وجود ندارد.



این کارشناس دینی گفت: زوجین زمانی که نتوانند نیازهای یکدیگر را برطرف نمایند نمی توانند احساس آرامش کنند به همین دلیل باید عاقلانه ازدواج کرد و عاشقانه زندگی و این راه رسیدن به آرامش است.



حجت الاسلام دهنوی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اگر به همسرتان آسایش بدهید ولی آرامش  ندهید احساس خوشبختی نمی کند.



وی با بیان اینکه ایمان و ارتباط با خداوند خوب و لازم است؛ اما اخلاق خوب واجب است، افزود: پیامبر اکرم (ص) می فرماید: «اگر زن و مرد کنار هم بنشینند و با هم کلام محبت آمیز بگویند ثوابش برابر با هشتاد حج قبول است».

captcha