150 عکس درباره روحانیت در معرض دید عموم قرار گرفت
کد خبر: 1364620
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳

150 عکس درباره روحانیت در معرض دید عموم قرار گرفت

خبرنگاران افتخاری/جلال بیطرفان: 150 عکس با موضوع روحانیت و حوزه علمیه در نگارستان اشراق از 65 عکس برتر کشور به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرنگار افتخاری  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ستاد خبری سومین جشنواره دوسالانه عکس حوزه «اشراق»، در این نمایشگاه آثار عکاسان برتر از نگاه داوران سومین جشنواره ملی دوسالانه عکس حوزه (اشراق) تا 10 بهمن‌ماه جاری در معرض دید عموم قرار دارد و علاقه‌مندان به صورت رایگان می‌توانند صبح و عصر در نگارستان اشراق قم واقع در خیابان شهدا از این آثار دیدن کنند.
آثار این دوره جشنواره ملی عکس حوزه، نسبت به دوره قبل دو و نیم برابر افزایش داشت و سه هزار و 311 اثر از 420 هنرمند از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد.

این آثار در سه بخش تک عکس، مجموعه عکس و نیز بخش ویژه طلاب هنرمند با حضور 40 طلبه مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

در این جشنواره 336 مرد و 84 زن شرکت کرده بودند و از میان آثار رسیده 150 اثر از 65 عکاس به مرحله نهایی راه یافت که در نمایشگاه مذکور به نمایش درآمده است و همچنین این آثار در کتاب جشنواره سوم منتشر می‌شود.

این جشنواره به‌عنوان یک رویداد فرهنگی، هنری و پژوهشی است که هر دو سال یک بار با هدف تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب هنرمندان عکاس برای پرداختن به موضوع حوزه و روحانیت برگزار می‌شود. مجتبی آقایی، امیر علی جوادیان و محمد جهانبخش داوران این جشنواره بوده‌اند.
دبیرکل جشنواره‌های اشراق حجت‌الاسلام والمسلمین علی کمساری و اعضای شورای سیاستگذاری آن حجج اسلام حسن محمودی و حسین سیدی و ابراهیم سلیمانی هستند.

بر اساس این گزارش در جشنواره مذکور در بخش تک عکس؛عادل پازیار، مهدی موذن و مهدی عباسی هر سه نفر از استان تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و در این بخش از محمدرضا جباری از استان قم تقدیر شد.
در بخش مجموعه عکس؛مهدی مریزاد از استان قم، موسی الرضا ابراهیم‌زاده از استان اردبیل و منصوره معتمدی از استان تهران به ترتیب اول تا سوم شدند و از فرهاد بابایی از استان مازندران و حجت‌الله عطایی و حبیب‌الله آهنگر از استان قم تقدیر شد.
در بخش ویژه نیز؛ علیرضا عباسی از استان فارس و حسن الماسی و مهدی رضایی مهر از استان قم به ترتیب اول تا سوم شدند و از رضا نظام دوست از استان خراسان رضوی تقدیر شد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره می‌توانند به دبیرخانه این جشنواره به نشانی؛ قم، خیابان شهدا، کوچه 21، فرعی اول سمت راست، پلاک 50 مراجعه کنند و یا در قم با تلفن 371160  با پیش شماره 025   داخلی 5153 تماس بگیرند.
نشانی تارنمای این جشنواره http://photohawza.eshragh.info است. 

captcha