اشتغال زندانیان؛ راهکاری مناسب برای کاهش جمعیت کیفری
کد خبر: 1366514
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸

اشتغال زندانیان؛ راهکاری مناسب برای کاهش جمعیت کیفری

گروه اجتماعی: مدیر‌کل زندان‌های خراسان‌ جنوبی گفت: اگر زندانیان بتوانند بعد از آزادی، شغلی داشته باشند درصد بازگشت آنها به زندان به حداقل کاهش می‌یابد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمد‌علی اربابی، مدیر‌کل زندان‌های خراسان‌جنوبی امروز، ششم بهمن در دیدار با معاون اشتغال و برنامه‌ریزی استانداری ضمن تأکید بر اشتغال زندانیان، گفت: اداره‌کل زندان‌های خراسان‌ جنوبی با ایجاد کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌های استان تمام تلاش خود را به‌کار بسته است تا بسته به نوع علاقه زندانیان به آنها حرفه‌ای را بیاموزد.



وی تصریح کرد: در ایجاد کارگاه‌های حرفه‌آموزی زندان، سعی کرده‌ایم حرفه‌هایی را آموزش دهیم که بازار کار داشته باشد چر‌اکه اگر زندانیان بتوانند بعد از آزادی، شغلی داشته باشند درصد بازگشت آنها به زندان به حداقل کاهش می‌یابد.



مدیر‌کل زندان‌های خراسان‌ جنوبی از همکاری مراکز فنی و حرفه‌ای با زندان‌های استان خبر داد و افزود: ما در‌صدد هستیم تا رشته‌های حرفه‌آموزی مرکز فنی و حرفه‌ای شهید لاجوردی زندان مرکزی بیرجند را که جمعیت بیشتری مشتاق حرفه‌آموزی هستند را با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای افزایش دهیم.



اربابی یادآور شد: مزارع کشاورزی نیز در زندان‌های استان فعال است و نیازمند توجه بیشتر سازمان جهاد کشاورزی استان می‌باشد چرا‌که این مزارع علاوه بر اشتغال زندانیان در آینده در زمان محکومیت نیز می‌تواند اشتغال خوبی ایجاد کند و منبع درآمدی هر چند ناچیز برای آنها باشد.

captcha