محرومیت‌زدایی، از اهداف اصلی جمع‌آوری زکات است
کد خبر: 1366795
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸

محرومیت‌زدایی، از اهداف اصلی جمع‌آوری زکات است

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد زنجان با اشاره به این‌که از مهم‌ترین اهداف جمع‌آوری زکات، محرومیت‌زدایی است، گفت: دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد مستقر است و سالانه اقدامات مختلفی در این زمینه صورت می‌گیرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اصغر پناهی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان زنجان پیش از ظهر امروز، 7 بهمن در جمع اصحاب رسانه‌های استان، گفت: پرداخت زکات، یکی از موضوعات مورد تأکید در دین اسلام است و در آیات قرآن کریم و روایات مختلف نقل شده از ائمه معصوم(ع) نیز تأکید بسیاری بر این موضوع شده است.



وی با اشاره به این‌که از مهم‌ترین اهداف جمع‌آوری زکات، محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان جامعه است، اضافه کرد: دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد امام خمینی(ره) مستقر است و خوشبختانه با همکاری مردم، سالانه اقدامات مختلفی در این زمینه صورت می‌گیرد.



مدیر کمیته امداد زنجان با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با حضور کشاورزان، عنوان کرد: در این نشست‌های توجیهی، اهمیت پرداخت زکات برای کشاورزان تبیین می‌شود.



پناهی به برگزاری مستمر نشست‌های شورای زکات اشاره کرد و افزود: نشست‌های شورای زکات با حضور ائمه جمعه و اعضای کارگروه زکات شهرستان برگزار می‌شود.



وی در پایان به جمع‌آوری 8 میلیارد ریال زکات در شهرستان اشاره و ابراز کرد: مبالغ جمع‌آوری‌ شده صرف امور محرومان و احداث طرح‌های عام‌المنفعه می‌شود.

captcha