اجرای ترکیبی از طرح پزشک مجموعه و پزشک کاروان در حج تمتع آینده
کد خبر: 1369677
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸

اجرای ترکیبی از طرح پزشک مجموعه و پزشک کاروان در حج تمتع آینده

گروه سلامت: معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از تداوم طرح پزشک مجموعه در حج تمتع سال آینده خبر داد و اعلام کرد: بخشی از برنامه‌های طرح پزشک کاروان نیز در این طرح اجرا می‌شود.

عادل مقصودی‌نژاد، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که ارائه خدمات پزشکی در حج تمتع سال آینده بر اساس کدام روش خواهد بود؟ روش پزشک کاروان یا پزشک مجموعه، اعلام کرد: طرح پزشک مجموعه در حج تمتع سال جاری تداوم خواهد داشت.
وی ادامه داد: البته ما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا ضمن اینکه طرح پزشک مجموعه در حج تمتع سال آینده اجرا می‌شود، در کاروان‌هایی که تعداد زائر آن زیاد است، پزشکی که زائران را در ایران معاینه کرده در طول پرواز و در عربستان نیز همراه آنها باشد.
مقصودی‌نژاد از اجرای ترکیبی طرح پزشک کاروان و پزشک مجموعه سخن گفت و در خصوص سهمیه پزشکان حج تمتع، گفت: با توجه به یکسان بودن تعداد زائران حج تمتع امسال با سال آینده و محدود بودن ظرفیت اعزام پزشک به حج، تعداد پزشکان اعزامی به حج تمتع تغییر پیدا نمی‌کند.

وضعیت سلامت عمره‌گزاران نسبت به سال گذشته بهتر است

وی وضعیت عمره‌گزاران حاضر در مکه و مدینه را خوب توصیف کرد و گفت: با توجه به ساماندهی خوب بخش پزشکی وضعیت سلامت زائران نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است و پزشکان ما در مراکز درمانی به صورت 12 ساعته و 16 ساعته مستقر هستند؛ در هر یک از شهرهای مکه و مدینه نیز یک درمانگاه شبانه‌روزی با حضور متخصص داخلی، زنان و زایمان، پزشک، داروخانه و ... در حال فعالیت است.

لازم به ذکر است، در طرح پزشک کاروان هر کاروان دارای یک پزشک بود که اقدامات مربوط به معاینه پیش از اعزام را انجام می‌داد و طی مدت حضور زائران در عربستان نیز به صورت مداوم در کنار کاروان بود اما در طرح پزشک مجموعه تعداد مشخصی پزشک در هتل‌های محل اقامت زائران به صورت شیفتی حضور دارند و به آنها ارائه خدمت می‌کنند.

captcha