مشاوره و آموزش حقوقی رایگان در پایگاه‌های بسیج و مساجد ارائه می‌شود
کد خبر: 1371472
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
به‌همت سازمان بسیج حقوقدانان؛

مشاوره و آموزش حقوقی رایگان در پایگاه‌های بسیج و مساجد ارائه می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گفت‌: ارائه مشاوره و آموزش حقوقی رایگان به بسیجیان و آحاد مردم در پایگاه‌های بسیج و مساجد سراسر کشور یکی از خدمات این سازمان است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جلیل محبی، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: مسائل حقوقی که مردم با آن درگیر هستند هزینه بر است و برای یک مشاوره حقوقی هزینه زیادی باید پرداخت کنند و ما به عنوان یکی از اقشار بسیج وظیفه داریم خدماتی را به مردم و بسیجیان ارائه دهیم که بتوانیم عدالت اسلامی و خدمات رسانی را به شکل شایسته در بین جامعه احیا کنیم.

وی افزود: یکی از خدماتی که در این سازمان ارائه می شود ارائه مشاوره و آموزش حقوقی رایگان به بسیجیان و آحاد مردم در پایگاه‌های بسیج و مساجد سراسر کشور است و برای اجرایی کردن این مهم با تعدادی از اقشار بسیج و نهادهای قضایی و مشاوره‌ای همکاری و تعامل خوبی را برقرار کرده‌ایم.

به دنبال ساماندهی حقوقدانان بسیجی هستیم

حجت‌الاسلام محبی خاطر نشان کرد: طرح ارائه خدمات مشاوره‌ای و حقوقی به جامعه به صورت آزمایشی در برخی از استان‌های کشور آغاز شده و ما برای گسترش این طرح به دنبال ساماندهی حقوقدانان بسیجی هستیم تا بتوانیم آموزش مسائل حقوقی را در سطح جامعه در سراسر کشور را احیا کنیم.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان اشاره کرد: تلاش ما این است که وقتی یک بسیجی، مشکل حقوقی پیدا کرد به خاطر هزینه‌های بالای این موضوع سرگردان و یا حقش تضییع نشود و در همین راستا به دنبال ایجاد شبکه تلفنی برای پاسخگویی هستیم و پس از آن دفاتر سازمان بسیج حقوقدانان را برای پاسخ دهی حضوری در پایگاه‌های بسیج سراسر کشور دایر خواهیم کرد.

اساتید حقوق دانشگاه‌ها جذب سازمان بسیج حقوقدانان می‌شوند

وی تصریح کرد: بسیج حقوقدانان مانند بقیه اقشار بسیج در راستای منسجم کردن حقوقدانان معتقد به انقلاب و نظام حقوق اسلامی در راستای ایجاد جریان حقوق اسلامی تشکیل شده است و در همین خصوص با رایزنی‌هایی که با رئیس سازمان بسیج اساتید کشور انجام دادیم دنبال این موضوع هستیم که اساتید حقوق دانشگاه‌ها را نیز جذب سازمان بسیج حقوقدانان کنیم تا بتوانیم خدمات بهتری را به جامعه ارائه کنیم.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای این سازمان حرکت به سوی استفاده از وکیل خانواده است و ما در تلاش هستیم تا به مرحله‌ای برسیم که مردم ما هم از طرح وکیل خانواده همانند طرح پزشک خانواده بهره‌مند شوند.

تشکیل کانون نخبگان حقوق

حجت‌الاسلام محبی در انتها از تشکیل کانون نخبگان حقوق در سازمان بسیج حقوقدانان خبر داد و هدف اصلی این کانون را انسجام بخشی به فعالیت‌های حقوقی بسیجیان عنوان کرد.

captcha