کودکان بزهکار با سبک زندگی اسلامی آشنا می‌شوند
کد خبر: 1372700
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
دادستان‌ عمومی زنجان خبر داد:

کودکان بزهکار با سبک زندگی اسلامی آشنا می‌شوند

گروه اجتماعی: در موارد اندکی کودکان بزهکار به کانون‌های اصلاح و تربیت فرستاده می‌شوند و در اکثر موارد تحویل خانواده‌ها داده شده و یا در مراکز فرهنگی مشغول به کار می‌شوند تا با سبک زندگی اسلامی آشنا شوند.

حجت‌الاسلام حسن مظفری، دادستان‌ عمومی و انقلاب استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، گفت: زنجان به‌عنوان سی‌امین استان از لحاظ میزان جرایم کیفری و قضایی شناخته شده است.

وی در خصوص زندانی شدن کودکان بزهکار و همچنین روند پیشگیری از این امر، تصریح کرد: قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1391 تمامی مشکلات مربوط به کودکان و نوجوانان را در این زمینه حل کرده و هم‌اکنون دوره زندان برای این کودکان و یا نوجوانان در نظر گرفته نمی‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان با بیان این‌که در سال 93 تمامی دستورالعمل‌های لازم در این زمینه بهبود می‌یابد، افزود: هم‌اکنون در موارد اندکی این کودکان به کانون‌های اصلاح و تربیت فرستاده می‌شوند و در اکثر موارد تحویل خانواده داده می‌شوند و یا در مراکز فرهنگی مشغول به کار می‌شوند تا مشکلات اخلاقی آن‌ها برطرف شده و با ابعاد سبک زندگی اسلامی آشنا شوند.

حجت‌الاسلام مظفری در خصوص رسیدگی به تخلفات احتمالی قضات، خاطرنشان کرد: در تمامی موارد، این تخلفات بررسی می‌شود و بر طبق ماده 18 کیفری اعاده دادرسی می‌شود تا در این مورد تخلفی صورت نگیرد.

وی با بیان این‌که بیشترین جرایم مربوط به استان زنجان، ایجاد و ضرب و جرح عمدی از نوع جزئی است، ادامه داد: مردم استان زنجان مردمی مؤمن، متدین و مذهبی هستند و استان زنجان یکی از استان‌هایی که بیشترین رضایت را از شاکیان پرونده‌ها گرفته است.

وی ادامه داد: در طول ماه‌های اخیر، از شاکی‌های 10 پرونده قتل در استان، رضایت گرفته شده است که این خود آمار بالایی است.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: با توجه به این‌که در برخی موارد، شرایط خانوادگی ایجاب کرده که فرد به سمت جرم و بزه کشیده شود؛ کودکان و نوجوانان این خانواده‌ها ابتدا از لحاظ شرایط خانوادگی بررسی می‌شوند و در صورت مساعد بودن شرایط خانواده به آغوش خانواده باز می‌گردند در غیر این صورت، به کانون اصلاح و تربیت سپرده می‌شوند.

captcha