مشارکت افکار عمومی در بحث ارتقای امنیت اجتماعی
کد خبر: 1375242
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
آیت‌الله موسوی‌جزایری تأکید کرد:

مشارکت افکار عمومی در بحث ارتقای امنیت اجتماعی

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌ فقیه در خوزستان گفت: یکی از قصوراتی که در گذشته وجود داشت، استفاده اندک از افکار عمومی در حفظ امنیت اجتماعی بود و قطعاً مشارکت افکار عمومی می‌تواند در ارتقای امنیت اجتماعی کارساز باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌ فقیه در خوزستان در مراسم افتتاحیه مانور ارتقای امنیت اجتماعی که امروز شنبه، 26 بهمن در بلوار ساحلی کیانپارس اهواز برگزار شد، با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: امروز برگزاری مانور ارتقای امنیت اجتماعی آغاز یک کار مقدس است و ان‌شاءالله برای این اقدام اهمیت قایل شوند.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه بیش از پیش این برنامه‌ها، ادامه داد: یکی از قصوراتی که در گذشته وجود داشت، استفاده اندک از افکار عمومی و نیروهای مردمی در حفظ امنیت اجتماعی بوده است. قطعاً مشارکت افکار عمومی در بحث ارتقای امنیت اجتماعی می‌تواند بسیار کارساز باشد.

پیروزی‌های رزمندگان به‌ دلیل ایده حضور مردم در صحنه بود

آیت‌الله موسوی جزایری افزود: اگر سال اول دفاع مقدس را با سال‌های بعد مقایسه کنید، می‌بینید که علت به پیروزی رسیدن بسیاری از عملیات‌ها در طول دفاع مقدس حضور نیروهای مردمی در جبهه‌های جنگ بود. به تدریج که جنگ به عرصه مردم کشیده شد، ستادهای مردمی تشکیل شد و نیروهای مردمی از سراسر کشور به خطه خوزستان سرازیر شدند. پیروزی‌های رزمندگان اسلام در جنگ با ایده حضور مردم در صحنه دفاع مقدس بود. امروز هم همان‌طور که امنیت برای ما مهم است، نیاز است که از ظرفیت نیروهای مردمی جهت ارتقای آن استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اسلام برای امنیت بسیار ارزش قائل شده است. در جامعه، گاه دشمن داخلی است و کسانی به ورطه باج‌گیری، لات‌‌گری و فساد در ابتذال می‌افتند و دشمن جان و مال مردم و بالاتر از آن، دشمن ناموس مردم می‌شوند که در برخورد با این افراد چنانچه قابلیت هدایت دارند، باید هدایت شوند و اگر اهل هدایت نباشند، باید با آن‌ها برخورد شود.

وی ضمن تقدیر از خدمات استاندار خوزستان در این زمینه افزود: با توجه به اهمیت اقتصاد نیاز است که در صحنه اقتصادی از بخش خصوصی مطابق با اصل 44 قانون اساسی یعنی مشارکت مردم و دادن کلید طلایی اقتصاد کشور به دست مردم استمداد طلبید و لازم است این امر را به مرحله اجرا در آوریم.

بیکاری، ام‌الفساد تلقی می‌شود

آیت‌الله موسوی‌جزایری ادامه داد: اگر بخواهیم مسئله بیکاری را که ام‌الفساد تلقی می‌شود و در استان درصد بالایی نسبت به استان‌های دیگر دارد، ریشه‌کن کنیم؛ باید درب‌های اقتصاد استان را به روی مردم، بخش خصوصی و تجار باز کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: امروز نیز در بحث امنیت طرح بسیار خوبی تحت عنوان ارتقای امنیت اجتماعی مطرح شده است که امید است سرآغازی جهت بسیج عمومی برای استفاده از افکار عمومی و مشارکت نیروهای مردمی جهت تحقق بخشیدن به ارتقای امنیت عمومی باشد.

نماینده ولی‌ فقیه در خوزستان تصریح کرد: وجود نیروهای انتظامی، فرماند‌ه‌هان و دست‌اندرکاران ایجاد امنیت و مسئولان استان در این مانور، نعمتی از سوی خدا است. اینها افراد پاک و متدینی هستند، باید از آن‌ها تشکر کنیم و شرعاً موظف هستیم آن‌ها را در برقراری و ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان یاری کنیم.

یادآور می‌شود، در پایان سخنرانی‌های این مراسم، رژه نیروهای انتظامی، امنیتی، و نیروهای حفاظتی و حراست ادارات کل استان برگزار شد.

captcha