510 نفر از بانوان فرهنگی کردستان در طرح «مشکات» شرکت کردند
کد خبر: 1375758
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰

510 نفر از بانوان فرهنگی کردستان در طرح «مشکات» شرکت کردند

گروه اجتماعی: مسئول بسیج فرهنگیان استان کردستان از آموزش 510 نفر از بانوان فرهنگی در قالب طرح «مشکات» طی سال جاری در این استان خبر داد.

حسن عسکری، مسئول بسیج فرهنگیان استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از آموزش 510 نفر از بانوان فرهنگی در قالب طرح مشکات در این استان خبر داد و اظهار کرد: طرح مشکات برای ترویج فرهنگ صحیح حجاب و عفاف اجرا می‌‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح مشکات از سال 90 تا‌کنون در سطح استان برگزار شده است، افزود: هدف از این طرح نشر فرهنگ حجاب و عفاف بین بانوان فرهنگی و از طریق آن انتقال این مباحث به دانش‌‌آموزان نسل آینده است.
مسئول بسیج فرهنگیان استان کردستان با اعلام اینکه بانوان شرکت‌کننده در این طرح به‌مدت دو روز تحت آموزش قرار گرفتند، اعلام کرد: سرفصل‌های این طرح شامل تاریخچه حجاب از بعد احکام فقهی و حقوقی، آسیب‌های اجتماعی بی‌حجابی و نقش حجاب و عفاف در سلامت روان، حجاب در گفتمان توحید بر لیبرالیست، حجاب و عفاف از دیدگاه آیات و روایات، نقش حجاب و سلامت روان، حجاب از بحث احکام فقهی، شناخت آسیب‌های اجتماعی، تاریخچه حجاب و عفاف، پاسخ به شبهات ایجاد شده در بحث حجاب و عفاف است.
وی با اشاره به اینکه از زمان اجرای این طرح هزار و 800 نفر از بانوان فرهنگی استان شرکت کرده‌اند، بیان کرد: اساتید این دوره از دفتر نماینده ولی فقیه استان، روحانیان دفتر ولی فقیه سپاه بیت‌المقدس کردستان و کارشناسان اداره‌کل آموزش و پرورش هستند. 
عسکری اعلام کرد: علاوه بر برگزاری این دوره‌های آموزشی ویژه بانوان فرهنگی سازمان بسیج فرهنگیان استان دوره‌های ویژه‌ای نیز درخصوص جنگ نرم تحت عنوان هادیان بصیر برای آقایان فرهنگی اجرا کرده است.
وی با اشاره به اینکه طرح هادیان بصیر نیز از سال 90 در استان انجام شده است، یادآور شد: تعداد برادران فرهنگی آموزش دیده در این طرح در سال جاری 2 هزار نفر بوده و در مجموع نیز از سال اجرای آن حدود 7 هزار نفر تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند.

captcha