آگاهی‌بخشی به مردم؛ مهم‌ترین عامل در پیشگیری از فعالیت متکدیان
کد خبر: 1377042
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰

آگاهی‌بخشی به مردم؛ مهم‌ترین عامل در پیشگیری از فعالیت متکدیان

گروه اجتماعی:‌ مدیر مرکز متکدیان بیرجند گفت: فرهنگ‌سازی در جامعه مهم‌ترین راه برای کاهش متکدیان است و باید با آگاهی‌بخشی به مردم باید آمار متکدیان را کاهش داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، منصوره امیرآبادی، مدیر مرکز متکدیان بیرجند شب گذشته، 29 بهمن در ستاد ساماندهی امور متکدیان بیرجند گفت: در هفته، چهار روز جمع‌آوری متکدیان در بیرجند انجام می‌شود.



امیرآبادی محدودیت نیروی انسانی، کمبود بودجه، ترحم مردم را از جمله مشکلات جمع‌آوری متکدیان عنوان کرد.



وی مساجد را ریشه حرفه‌ای‌شدن متکدیان دانست و تصریح کرد: متکدیان با حضور در مساجد و تحریک احساسات اعتقادی مردم موفق به کسب درآمد می‌شوند.



حجت‌الاسلام محمد باقری، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد بیرجند نیز در این نشست گفت: رویکرد مسئولان باید کاهش تقاضا برای تکدی‌گری باشد و با راهکارهایی تکدی‌گری در جامعه کاهش داده شود.



وی ادامه داد: تا زمانی‌که این عرصه برای عده‌ای از مردم جاذبه داشته باشد مردم به این عرصه جذب می‌شود و باید این جذابیت را از بین برد.



مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد بیرجند آگاهی‌بخشی به مردم را مهم‌ترین عامل در جلوگیری از فعالیت متکدیان دانست و خاطرنشان کرد: مساجد نیز نقش مهمی در تکدی‌گری دارند و بسیاری از افراد برای تکدی‌گری به مساجد روی آورده و از اعتقادات دینی مردم سوء‌استفاده می‌کنند.

captcha