جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 1381762
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» در سنندج برگزار می‌شود

گروه هنر: رئیس حوزه هنری استان کردستان از برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» امسال برای اولین بار همزمان با اصفهان در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج خبر داد.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه جشنواره ملی فیلم «حسنات» هر ساله همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: چهارمین جشنواره ملی فیلم «حسنات» امسال برای نخستین بار از 11 تا 14 اسفند ‌جاری در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره از سال 1389 توسط کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی «حسنات» اصفهان از مؤسسه‌های خیریه فعال در حوزه فرهنگی صندوق‌های قرض‌الحسنه استان اصفهان برگزار می‌شود.
مرادی اعلام کرد: این جشنواره به‌منظور گسترش هرچه بیشتر فرهنگ احسان و نیکوکاری و سنّت خیراندیشی، همیاری، نوع‌دوستی و همـدلی بین مردم به‌ویژه جوانان در قالب فیلم‌های کوتاه بنیان نهاده شده و طی سه سال برگزاری موفق به ارتباط مؤثر با هنرمندان و فیلم‌سازان کشور شده است.
رئیس حوزه هنری کردستان بیان کرد: کشف استعدادهای ناب فیلمسازان جوان این مرز و بوم، منشأ توجه و تعمق ارتباط ذهنی و حرفه‌ای هنرمندان فیلمساز در راستــای خدمت‌رسانی به نیازمندان و اشاعه فرهنگ نیکوکاری از رسالت‌های این جشنواره است.
مرادی در ادامه گفت: خوشبختانه با استقبال و حمایت‌هایی که از طرف دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر و همچنین هنرمندان مطرح کشور در این مدت صورت گرفته می‌توان گفت، این جشنواره توانسته در این مدت کوتاه گام‌های مؤثری را در راستای تحقق اهداف عالی‌اش بردارد.
وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار و با توجه به نقش ارزشمند فیلم‌های کوتاه در اعتلای فرهنگ و هنر و انتقال پیام چهارمین جشنواره ملی فیلم حسنات همزمان با اصفهان و به میزبانی حوزه هنری استان در سنندج برگزار می‌شود.
به گفته مرادی، کردستان با داشتن ظرفیت‌های قوی در عرصه فیلم، هم‌اکنون به‌عنوان کانونی مهم در عرصه فیلم‌های کوتاه مطرح بوده و فیلم‌سازان کردستانی توانسته‌اند به‌عنوان سفیرانی توانمند در اعتلای فرهنگ و هنر این استان در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضوری پررنگ و ارزشمند داشته باشند.
رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به برگزاری بسیار خوب و مناسب 32 جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در سنندج افزود: استقبال گسترده از این جشنواره‌ها مؤید علاقه وافر مردم استان به هنر هفتم است.
وی با اشاره به حضور 5 فیلم از فیلم‌سازان استان کردستان در این جشنواره گفت: فیلم‌های «جنگ یا صلح» اثر ‌کیوان سروری‌، «یار این خانه خلوت» اثر‌ امید راست‌بین‌، «ارتفاع امید» به کارگردانی کیوان مجیدی و «دوستی برای دوستم» به تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان کردستان و کارگردانی «سه‌رکوت محمدی» و «ملودی سنگ» از تولیدات حوزه هنری کردستان به کارگردانی‌ پرویز رستمی‌ به رقابت با 44 فیلم دیگر راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره می‌پردازند.
رئیس حوزه هنری کردستان در پایان یادآور شد: فیلم‌های دو بخش مسابقه و بخش «یک تجربه، یک فیلم» در سنندج نمایش داده می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان در ایام برگزاری جشنواره برابر جدول اعلامی رایگان است.

captcha