چهارمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس در بوشهر خاتمه یافت
کد خبر: 1385270
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بوشهر؛

چهارمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس در بوشهر خاتمه یافت

گروه اندیشه: چهارمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با حضور مسئولان و هنرمندان ادب‌دوست در بوشهر خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، احمد موحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در آئین چهارمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس که با حضور مسئولان استانی، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و هنرمندان ادب‌دوست در سینما کانون بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: امروز ایران با توانمندی دانشمندان کشورمان به عنوان یک ابر قدرت اتمی در منطقه و جهان مطرح است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در ادامه افزود: فرهنگ دینی و دفاع مقدس می‌تواند در تربیت فرزندان‌مان و مدیریت جامعه و خیلی از سیاست‌گذاری‌ها مؤثر باشد، مشکل اصلی ما دور شدن از این فرهنگ است. سیره، روش و منش امام و شهدا بهترین الگو برای جامعه اسلامی کشورمان است.

موحد با اشاره به اینکه جنگ برای ما یک گنج بود، گفت: استان بوشهر در تاریخ سراسر ایثار، مجاهدت و حماسه دفاع مقدس، تا کنون 2 هزار و 18 شهید، 443 نفر آزاده و بیش از شش هزار نفر جانباز تقدیم انقلاب اسلامی و نظام کرده است.

دبیر چهارمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان بوشهر در ادامه عنوان کرد: در این جشنواره 159 اثر از 105 نفر به دبیرخانه استانی رسید که بعد از داوری به عمل آمده از آثار، تعداد 5 اثر برگزیده این دوره از جشنواره شناخته شد که در آینده به جشنواره کشوری اعزام خواهند شد.

وی در ادامه افزود: از تمامی ادارات و اشخاصی که به هر نحو با ما مشارکت و همکاری داشتند، کمال سپاس و تشکر را دارم و تا کنون با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر 17 عنوان کتاب تألیف و یک آلبوم تصاویر «هشت فصل عشق» منتشر شده است.

همچنین معصومه شهریاری و طاهره خلیلی، قسمتی از اثر خود در چهارمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس را برای حاضران دکلمه‌وار قرائت کردند.

امیرسرتیپ خلبان مهدی هادیان، فرمانده پایگاه هوایی ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر در این آئین گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران مهم‌ترین واقعه تاریخی عصر حاضر است، که به رهبری امام خمینی (ره) و با مجاهدت مردمی شکل گرفت و هم‌اکنون با رهبری امام خامنه‌ای با دو بال پیشرفت و پایداری در حال حرکت است.

فرمانده پایگاه هوایی ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر اضافه کرد: رزمندگان ما در زمان جنگ تجمیلی در مقابل تمامی تهدیدها و تحریم‌ها می‌جنگیدند و در حال حاضر مردان و زنان این مرز و بوم اسلامی کشورمان در مقابل جنگ نرم و تمامی توطئه‌های دشمنان نظام ایستادگی می‌کنند.

مهدی هادیان با بیان اینکه راه امام(ره) و انقلاب ما برای احیای دین مبین اسلام است، عنوان کرد: میهن اسلامی ما در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای در قالب جشنواره و یادواره این رهنمودها را عملی کرده و برای احیای دین مبین اسلام، مسیر فتح قلل توسعه و پیشرفت را طی می‌کنند.

وی افزود: فرهنگ‌سازی و معماری فرهنگی کار بسیار مشکلی است و باید نقشه راه با نگاه مقام معظم رهبری داشت. باید سعی کنیم که نقش فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ بسیجی را در رسانه‌ها و فضاهای سایبری توسعه و نشر بدهیم.

فرمانده پایگاه هوایی ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر تصریح کرد: فرهنگ بسیجی، یک فرهنگ خداگونه است و باید خدایی در این راه گام برداریم و بدون هیچ چشم‌داشتی در این مسیر الهی و ولایی جهت نشر و دفاع از این فرهنگ ملی حرکت و برنامه‌ریزی کنیم.

وی همچنین خطاب به تمامی مدیران که باید همگام در مسیر ولایت‌ فقیه و پرچمداری اسلام ناب در طرح‌ها و برنامه‌های کاری اثرگذار داشته باشیم، گفت: باید این روحیه و فرهنگ ولایت‌مداری و فرهنگ بسیجی بودن را حفظ و به انتقال این دو اصول مهم به جوانان جامعه و دیگر اقشار معرفی کنیم.

این خلبان ارشد کادر پروازی پایگاه هوایی ششم شکاری ایران در بوشهر با بیان با توجه حضرت ولی‌عصر(عج) که به این آب و خاک میهن اسلامی ما دارند کسی به خود جرأت تعرض به کشور ما را نمی‌دهد، بیان کرد: اگر روزی دشمنان بخواهند به خاک سرزمین اسلامی ایران حمله کنند، سربازان ولایت به عنوان دیوار دفاعی آسمانی نخواهند گذاشت.

هادیان با اشاره به اینکه حماسه هشت سال دفاع مقدس شرایط خاصی داشت، تصریح کرد: ایمان و اخلاص نیروها موجب پیروزی رزمندگان ما در جنگ تحمیلی علیه دشمنان این نظام شد.

وی با بیان اینکه پایگاه ششم شکاری نیروی هوایی ایران به عنوان اولین پدافند خاورمیانه محسوب می‌شود، بیان کرد: در شش ماهه اول جنگ تحمیلی خیلی حجم مأموریت‌های پایگاه ششم شکاری نیروی هوایی ایران در بوشهر خیلی بالا بود و بیشترین مأموریت‌های هوایی از این پایگاه انجام شد که معروف‌ترین مأموریت شجاعانه مربوط به سرلشکر شهید خلبان جواد فکوری مغز متفکر نیروی هوائی مبتکر حمله H-3 است.

فرمانده پایگاه هوایی ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر در پایان به بیان خاطراتی از خلبانان شهید سید علیرضا یاسینی و عباس دوران پرداخت و اظهار کرد: پایگاه هوایی ششم شکاری 84 شهید تقدیم این نظام کرده است که امسال مفتخر به این شدیم که نخستین یادواره این شهدا در بوشهر برگزار شد.

در ادامه بیانیه هیئت داوران چهارمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان بوشهر توسط عبدالمحمد جمالی به نمایندگی داوران حجت‌الاسلام سید نعمت‌الله رکنی و محمدعلی موحد قرائت شد و گفت: جامعه علاقه‌مند است که فرهنگ دفاع مقدس در زندگی آنان جاری و ساری باشد.

یادآور می‌شود، از پنج برگزیده چهارمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان به ترتیب مقام؛ مهرنوش باشی، طاهره خلیلی، معصومه شهریاری، یعقوب مقاتلی و رضا دوان علامه‌زاده تجلیل شد و از جلد اول کتاب «منزل به منزل» به نویسندگی و تألیف فرزانه دهقانی با محتوای دیدار با مادران و همسران شهدا و زنان ایثارگر استان با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در یک هزار تیراژ و با قیمت 12 هزار تومان که توسط انتشارات دریانورد منتشر شده بود، امروز در سینما کانون بوشهر رونمایی شد.

captcha