درایت و دشمن‌شناسی؛ شرط اصلی روحانیت در شرایط کنونی
کد خبر: 1386167
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت فارس تأکید کرد:

درایت و دشمن‌شناسی؛ شرط اصلی روحانیت در شرایط کنونی

گروه اجتماعی: در ‌شرایط کنونی روحانیت باید خود قبل از هر چیز با نهایت درایت و هوشمندی شرایط جامعه را رصد کرده و دشمن‌شناسی کند و مردم را در جهت شناخت دشمن و برنامه‌‌ها و اهداف آن‌ها هدایت کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرسول بینازاده، نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به نقش روحانیت در شرایط کنونی اظهار کرد: در این شرایط روحانیت باید خود قبل از هر چیز با نهایت درایت و هوشمندی شرایط جامعه را رصد کرده و دشمن‌شناسی کند و مردم را در جهت شناخت دشمن و برنامه‌‌ها و اهداف آن‌ها هدایت کند.
وی افزود: قطعاً اگر مردم دشمن را بشناسند و دشمنی او را باور کنند و با آرمان‌ها و اهداف دشمن آشنا شوند هرگز حاضر نیستند آب به آسیب دشمن خود بریزند اما مشکل وقتی شروع می‌شود که دشمن در قالب دوست می‌آید و منافقانه خود را نشان می‌دهد و تا دشمنی او برای مردم محرز شده، چه بسا ممکن است چه زیان‌های فراوانی را متحمل شوند.

روشنگری و بصیرت‌افزایی؛ وظایف روحانیان
حجت‌الاسلام بینازاده ادامه داد: در این شرایط روحانیت باید کمک کند که مردم دشمن را شناخته و با خط و خطوط او آشنا شده و اهداف و نقشه‌های آنان را به‌خوبی درک کنند یعنی روشنگری و بصیرت‌زایی که روحانیت شیعه همیشه در این جهت قدم برداشته و هر وقتی در این جهت قدم برداشته موفق بوده است.
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت فارس اظهار کرد:‌ هنر امام راحل این بود که توانست دشمن را به مردم بشناسد و مردم را علیه دشمن بسیج کند لذا روحانیت با توجه به جایگاه مردمی که دارد و مردم از آن توقع دارند و البته این توقع به حق است که به مردم در جهت تحصیل آگاهی و بصیرت بیشتر کمک کند، قطعاً اگر در این جهت موفق باشد و بتواند بصیرت‌آفرینی کند می‌تواند در این شرایط هم مردم را به صحنه کشانده و عملاً دشمن را ناکام کند.
وی اضافه کرد: اما تمام این‌ها مشروط بر این است که خود در نهایت آگاهی، هوشیاری، آگاهی و بصیرت وارد صحنه شود و آگاهی کسب کند تا بتواند این آگاهی را به مردم منتقل کند در غیر این صورت نه رسالت خود را انجام داده و نه مردم آن اعتمادی که به روحانیت دارند را حفظ خواهند کرد.

captcha