آشنایی دانشجویان با ماهیت اصلی فرهنگ غرب؛ راهی مؤثر برای حفظ اصالت‌های فرهنگ اسلامی
کد خبر: 1391673
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴

آشنایی دانشجویان با ماهیت اصلی فرهنگ غرب؛ راهی مؤثر برای حفظ اصالت‌های فرهنگ اسلامی

گروه اجتماعی: امام جمعه یزد اظهار کرد: دانشجویان در دانشگاه باید به‌گونه‌ای تربیت شوند که با شناخت ماهیت اصلی فرهنگ منحط غربی، در حفظ و حراست از اصالت‌های فرهنگ اسلامی خود بکوشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، ‌امام جمعه یزد روز گذشته، 17 فروردین در دیدار سرپرست دانشگاه یزد و جمعی از معاونان و مدیران این دانشگاه با اشاره به رسالت خطیر دانشگاهیان در تربیت و آموزش آینده‌سازان جامعه و انتقال جهان‌بینی صحیح اسلامی به نسل‌های آینده، بر لزوم هدفمندی انسان در زندگی تأکید کرد.

وی افزود: دانشجویان در دانشگاه باید به‌گونه‌ای تربیت شوند که با شناخت ماهیت اصلی فرهنگ منحط غربی، در حفظ و حراست از اصالت‌های فرهنگ اسلامی خود بکوشند و تحت تأثیر تبلیغات مسموم و آسیب‌زای رسانه‌های مختلف غربی قرار نگیرند.

امام جمعه یزد همچنین با بیان این‌که تاریخ به ما ثابت کرده است که غربیان همواره از انتقال دانش‌های روز و فناوری‌های مفید و اقتداربخش به متخصصان و دانشجویان ایرانی، جلوگیری می‌کنند، از اساتید و دانشگاهیان خواست با اعتماد به‌نفس و خودباوری ملی در مسیر کسب علوم و فنون جدید از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

در این دیدار که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد انجام شد، ‌محمدصالح اولیا‌ء، سرپرست دانشگاه یزد با استقبال از نامگذاری این سال به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی رهبر معظم انقلاب، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته و در دست اقدام در این مجموعه ارائه کرد.

اولیا‌ء با تبیین ضرورت و اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان در رشد و توسعه کشور، اظهار کرد: دانشگاه یزد با برخورداری از توانمندی‌های فکری و تخصصی لازم در این زمینه تلاش می‌کند.

captcha