ویزیت 70 هزار زائر ایرانی در مکه و مدینه طی نوروز
کد خبر: 1392044
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
مقصودی‌نژاد خبر داد:

ویزیت 70 هزار زائر ایرانی در مکه و مدینه طی نوروز

گروه سلامت: معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت از ویزیت 70 هزار زائر ایرانی در شهرهای مکه و مدینه خبر داد و گفت: 110 پزشک و پرستار طی این دوره به زائران ارائه خدمت کرده‌اند.

عادل مقصودی‌نژاد، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز طی تعطیلات عید نوروز در عربستان پرداخت و اعلام کرد: از 25 اسفند ماه 92 تا 15 فروردین ماه 93 حدود 70 هزار زائر ایرانی در مکه و مدینه ویزیت تخصصی و یا عمومی شدند.
وی به افزایش تعداد عمره‌گزاران طی تعطیلات نوروز نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار عمره‌گزاران در نوروز و حضور اطفال در کنار خانواده‌ها علاوه بر متخصص قلب، داخلی و زنان، سه متخصص اطفال نیز در کادر درمانی اعزامی در این ایام حضور داشتند.
مقصودی‌نژاد افزود: خدمات پزشکی در هفت مرکز درمانی در شهر مدینه و 9 مرکز درمانی در شهر مکه با تلاش 110 نفر پزشک و پرستار به مردم ارائه شد که از 70 هزار ویزیت، حدود 55 هزار و 500 ویزیت عمومی، چهار هزار و 800 ویزیت زنان و هشت هزار و 500 ویزیت داخلی صورت گرفته است.
وی از اعزام چهار عمره‌گزار بیمار به کشور و فوت یک زائر نیز خبر داد و اظهار کرد: یک تن دارو شامل 20 قلم دارویی برای تأمین نیاز دارویی ایام عید به عربستان ارسال شد که در کنار 300 قلم دارویی که به صورت معمول برای مصرف زائران به عربستان ارسال می‌شد نیازهای دارویی زائران را تأمین کرد.
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت شایع‌ترین بیماری‌ها در میان زائران ایرانی را سرماخوردگی و دردهای عضلانی اعلام و عنوان کرد: از ابتدای شروع عمره تاکنون نیز 696 مورد بازرسی از وضعیت بهداشتی هتل‌ها صورت گرفته است که 153 مورد آن طی تعطیلات نوروز صورت گرفته است.

captcha