توطعه اتحادیه اروپا با تدبیر رهبری خنثی می‌شود/ دین، محور آزادی‌خواهان است
کد خبر: 1392158
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
حجت‌الاسلام رستگار:

توطعه اتحادیه اروپا با تدبیر رهبری خنثی می‌شود/ دین، محور آزادی‌خواهان است

گروه سیاسی: مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه امام‌ سجاد(ع) هرمزگان گفت: هر توطئه‌ای که تاکنون علیه انقلاب اسلامی انجام شده، با تدابیر رهبر معظم انقلاب به نفع جمهوری اسلامی بوده و این مورد نیز همین طور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار، مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه‌ امام‌ سجاد(ع) استان هرمزگان ظهر امروز، 19 فروردین در تجمع اعتراض‌آمیز روحانیان و طلاب مدرسةالنبی(ص) بندرعباس به قطع‌نامه اتحادیه اروپا، اظهار کرد: اهداف پنهان و آشکار این قطعنامه برای همه آحاد جامعه روشن و مبرهن است.

وی با تشریح چندین بند از 23 بند مصوب پارلمان اروپا، گفت: این قطعنامه در 23 بند، سیاست‌های اتحادیه اروپا در زمینه موضوعات مختلف تبیین شده، که بخشی از این بندهای تصویب شده بسیار ذلیلانه و پست هستند.

وی گفت: بخش آخر این قطعنامه مربوط به امور حقوق بشری است که بیشترین بندها(8 بند) را به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام رستگار با اشاره به اینکه در بند آغازین این بخش از آزادی کسانی که زندانیان عقیده خوانده می‌شوند، استقبال شده است، ادامه داد: این بند همچنین از اعطای جایزه ساخاروف به نسرین ستوده استقبال کرده و آزادی زندانیان به اصطلاح سیاسی، مدافعان حقوق بشر و محکومان فتنه را خواستار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان افزود: این بند نسبت به طرح حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور ایران برای تدوین منشور حقوق شهروندی ابزار تمایل کرده، اما درباره وضع حقوق بشر از جمله در خصوص اعدام‌ها، بحث مربوط به مسائل مذهبی نظیر بهائیت در ایران ابراز نگرانی شدید می‌کند.

رستگار با بیان اینکه بند بعدی این بخش بر لزوم مطابقت منشور حقوق شهروندی با الزامات بین‌المللی ایران تأکید می‌کند، اظهار کرد: بند شانزدهم این قطعنامه از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا حقوق‌بشر، محور اصلی روابطش با ایران باشد.

وی با اظهار اینکه این بند گفت‌وگوها در سطوح عالی را لازمه این کار می‌داند و از اتحادیه اروپا می‌خواهد که گفت‌وگوها در زمینه حقوق بشر را با ایران شروه کند که شامل نیروهای قضایی و امنیتی نیز می‌شود، ادامه داد: این بند همچنین از گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران حمایت کرده و از تهران می‌خواهد تا اجازه ورود فوری و بدون قید و شرط به وی به ایران داده شود.

حجت‌الاسلام رستگار ابراز کرد: همچنین این بند از«ناوی پیلای»، کمیسیونر ارشد سازمان ملل می‌خواهد تا به دعوت مقامات ایرانی به ایران برود و این بند همچنین از ایران می‌خواهد تا تعلیق مجازات مرگ را هم اعلام کند.

مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه امام‌ سجاد(ع) هرمزگان در تشریح بند پایانی مربوط به بخش حقوق بشری قطعنامه اتحادیه اروپا، گفت: بند هفدهم این قطعنامه تأکید می‌کند که هیئت‌های اعزامی پارلمان اروپا به ایران باید به دیدار با مخالفان سیاسی، فعالان جامعه مدنی متعهد بوده و به زندانیان سیاسی دسترسی داشته باشند.

رستگار با قرائت این چند بند در مورد ایران گفت: اهداف پنهان وآشکار این قطعنامه برای همه آحاد جامعه روشن و مبرهن است که به وضوح محکومیت نظام جمهوری اسلامی ایران را در مرحله اول بیان می‌کند.

وی تحت فشار قرار دادن هیئت مذاکره کننده ایرانی در این قطعنامه را یکی دیگر از مباحث روشن این قطعنامه برشمرد و گفت: البته مقام معظم رهبری ضمن حمایت از هیئت مذاکره کننده عنوان کرده‌اند، که «من به این مذاکرات خوشبین نیستم» و امروز به همه ثابت شده که آمریکا واروپا جز خیانت چیز دیگری در سر نمی‌پرورانند.

نماینده ولی فقیه درسپاه هرمزگان اظهار کرد: دمیدن امید به فتنه‌گران، یکی دیگر از مباحث آشکار این قطعنامه است.

رستگار در تشریح اهداف پنهان این قطعنامه، ادامه داد: این قطعنامه اهداف زیادی را به دنبال دارد و تقابل با دین از اصلی‌ترین مباحث این قطعنامه است که به وعده خداوند این اهداف با شکست روبرو خواهد شد.

وی درخصوص علت دشمنی‌ها علیه ایران، با اشاره به اینکه صدور قطعنامه‌های متنوع درخصوص ایران اسلامی لازمه یک تحلیل درست است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، دشمنی‌های استکبار به خاطر نفس انقلاب اسلامی است وآنها با اصل انقلاب اسلامی مخالفند.

رستگار درخصوص تغییرات گسترده در نگرش آزادی‌خواهان دنیا گفت: باید دید فضای قبل از انقلاب و فضای امروز چه تفاوتی داشته است، امروز دین، محور آزادی‌خواهان قرار گرفته، درصورتی که قبل از انقلاب باشکوه ایران اسلامی دنیا باور کرده بود که ابر قدرت فرهنگ، فرهنگ غرب است، اما امروز انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد که ابر قدرت فرهنگ، فرهنگ مقدس دین است.

وی ادامه داد: انقلاب ثابت کرده که بدون شرق وغرب می‌توان آزادانه زندگی کرد وقطعا تنها تفکر و اندیشه‌ای که می‌تواند برای بشریت مدینه فاضله را به ارمغان بیاورد، انقلاب اسلامی با پیروی ازولی‌فقیه است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام‌ سجاد(ع) هرمزگان بیان کرد: به همین دلیل دشمن تمام توان خود را برای از بین بردن این انقلاب ونظام به کار بسته، اما دشمن باید بداند که این انقلاب برگرفته از انقلاب بزرگ رسول الله(ص) وانقلاب سرخ اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی با اشاره به هجمه‌های وارده از سوی دشمن، گفت: استکبار جهانی به دنبال تخریب ارزش‌های انقلاب ودغدغه‌های فرهنگی کشور است، به همین دلیل اهمیت نامگذاری سال جدید در مورد فرهنگ کشوراز سوی مقام معظم رهبری باید با جدیت تمام دنبال شود.

حجت‌الاسلام رستگار در بخشی از سخنانش گفت: عدم برخورد قاطع با آمریکایی‌ها، آنها را جرّی و پررو کرده که رسما قطعنامه تصویب می کنند وخواستار انجام آن ازسوی کشور ایران اسلامی هستند.

وی افزود: نتیجه این قطعنامه دردرجه اول رسوایی برای خود اروپایی‌هاست که دنباله روی سیاست‌های آمریکایی شده‌اند وآن هم ذلیلانه وخلاف استقلال خود به نیابت از آمریکا دست به چنین اقدامی زده‌اند.

رستگار اظهار کرد: نتیجه دوم این قطعنامه روسیاهی برای سران فتنه است که پارلمان اروپا آنها را هم‌ردیف با همجنس‌بازها قرار داده است و نتیجه بعدی برای آن دسته از روشنفکرانی است که دنباله‌رو اندیشه‌های اروپایی هستند وخواستار باز شدن پای اروپای‌ها به این کشور بودند.

وی ادامه داد: هر توطئه‌ای که تاکنون علیه انقلاب اسلامی انجام شده، با تدابیر رهبر معظم انقلاب به نفع جمهوری اسلامی بوده واین مورد نیز همین طور خواهد شد.

یادآور می‌شود، در پایان نیز حاضران با قرائت بیانیه‌ای اقدام بی‌شرمانه و وقیحانه پارلمان اروپا علیه ایران را محکوم کردند.

captcha