ائمه(ع) در دستگیری از ایتام، ثابت‌قدم بودند
کد خبر: 1392237
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
مدیر کمیته امداد ماهنشان:

ائمه(ع) در دستگیری از ایتام، ثابت‌قدم بودند

گروه اجتماعی: دستگیری از ایتام، همواره مورد تأکید اسلام بوده است، پیامبران و ائمه اطهار(ع) همواره در این راه ثابت قدم بودند، تا جایی‌که حضرت علی(ع) شبانه به یاری یتیمان و محرومان می‌شتافت.

ذبیح‌الله غفاری، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ماهنشان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان این‌که کمیته امداد ماهنشان در راستای حمایت بهتر و ارائه خدمات بیشتر به ایتام مددجوی این نهاد، اقدام به اجرای طرح اکرام ایتام با مشارکت حامیان و خیران می‌کند، گفت: طرح اکرام ایتام در قالب جذب حامی برای ایتام زیرپوشش این نهاد اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که دستگیری از ایتام، همواره مورد تأکید اسلام بوده است، افزود: پیامبران و ائمه اطهار(ع) همواره در این راه ثابت قدم بودند، تا جایی‌که حضرت علی(ع) شبانه به یاری یتیمان و محرومان آن‌ها می‌شتافت.

مدیر کمیته امداد ماهنشان با بیان این‌که در قرآن کریم، آیات فراوانی در این زمینه آمده است، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه 9 سوره مبارکه ضحی می‌فرماید: «فَأَمَّا الْیَتِیمَ فَلَا تَقْهَرْ؛ و اما [تو نیز به پاس نعمت ما] یتیم را میازار» و این‌گونه آیات، نشان از اهمیت یتیم‌نوازی در اسلام است.

غفاری با بیان این‌که در قالب این طرح حامیان با پر کردن فرم مخصوص طرح اکرام، کفالت یک یا چند یتیم را قبول می‌کنند، عنوان کرد: حامیان در انتخاب ایتام مختار هستند و می‌توانند با هر نیتی که دارند، نسبت به انتخاب ایتام اقدام کنند.

وی با اشاره به این‌که این نهاد با ارائه شناسنامه ایتام، شرایط لازم را برای انتخاب حامی فراهم کرده است، تأکید کرد: حامیان با قبول کردن کفالت ایتام، ماهیانه مبلغی را به‌عنوان کمک معیشت به حساب یتیم و یا ایتام تحت حمایت خود واریز می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که در حال حاضر 167 یتیم زیر پوشش حمایت‌های کمیته امداد ماهنشان هستند، یادآور شد: 615 حامی کفالت این ایتام را به عهده دارند و در سال گذشته نیز حامیان خیر یک میلیارد و 339 میلیون ریال به ایتام ماهنشانی مساعدت کردند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ماهنشان با اشاره به سایر اقدامات حمایتی کمیته امداد در ارائه خدمات بهتر به مددجویان، یادآور شد: سالانه 45 طرح مشارکتی توسط کمیته امداد اجرا می‌شود که در اجرای آن‌ها از همکاری حامیان و خیران استفاده می‌شود.

captcha