سیاستمداران در نقد مخالفان جانب انصاف را رعایت کنند
کد خبر: 1396034
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
منتخب مردم بیرجند در مجلس:

سیاستمداران در نقد مخالفان جانب انصاف را رعایت کنند

گروه سیاسی: بر اساس دستورات اخلاقی اسلام، یک سیاستمدار باید واقعیت‌‌ها را برای مردم گفته و از دروغگویی بپرهیزد و در نقد مخالفان نیز جانب انصاف را رعایت کند.


حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌ا‌لمللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با اشاره به دستورات اسلام در بحث‌ سیاست‌مداری گفت: صداقت و امانت‌داری شاخصه‌های اصلی اخلاق سیاسی در اسلام است.



وی اظهار کرد: اخلاق سیاسی از جمله اخلاق حرفه‌ای مربوط به سیاستمداران است که ضرورت دارد بایدها و نبایدهایی را در عرصه سیاست رعایت کنند که این عوامل با توجه به مکتب اخلاقی که فرد پذیرفته، متفاوت است.



منتخب مردم بیرجند در مجلس بیان کرد: بر اساس دستورات اخلاقی اسلام، یک سیاستمدار باید واقعیت‌‌ها را برای مردم گفته، از دروغگویی بپرهیزد و در نقد مخالفان نیز جانب انصاف را رعایت کند.



عبادی ادامه داد: در اخلاق سیاسی اسلام هدف وسیله را توجیه نمی‎‌کند و سیاستمداران باید به مناصب خویش به‌عنوان یک امانت نگاه کرده و به‌دنبال منافع شخصی خویش در پذیرفتن این سمت‌ها نباشند.



آیه 29 سوره فتح مبنای کار حکومت اسلامی در عرصه دیپلماسی قرار گیرد



وی با اشاره به آیه 29 سوره فتح «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ ...؛ محمّد فرستاده خداست و کسانی که همراه اویند در برابر کفار نیرومند و سرسخت و در میان خودشان مهربانند ...»، اظهار کرد: این آیه باید مبنای کار حکومت اسلامی در سیاست خارجی و عرصه دیپلماسی بین‌المللی باشد.



منتخب مردم بیرجند گفت: بدون‌ شک نگاه ما به سایر مسلمانان با کفاری که در جنگ با ما نیستند و این گروه از کفار با صهیونیست‌ها متفاوت است و در هر مورد باید تعامل و برخورد مناسب صورت گیرد.



عبادی یادآور شد: تعامل با دیگر دولت‌ها و سایر ملل دنیا بر اساس برخورد حکمت‌آمیز و همراه با مصلحت، مسیر ما در عرصه دیپلماسی بین‌المللی است که بر اساس اخلاق اسلامی تدوین شده است.



وی گفت: در برخورد با دشمن نیز بر اساس اخلاق اسلامی نباید از زیادی دشمن و قدرت او بهراسیم و از طرفی معاندان را نیز دست کم بگیریم بلکه باید بر این عقیده بود که اگر توحیدمحور حرکت کنیم خداوند همیشه یاور ما است.

captcha