تغذیه علمی و فکری ارکان نظام؛ رسالت مشترک حوزه و دانشگاه
کد خبر: 1397047
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
امام جمعه خوی اظهار کرد:

تغذیه علمی و فکری ارکان نظام؛ رسالت مشترک حوزه و دانشگاه

گروه اجتماعی: تغذیه علمی و فکری ارکان نظام جمهوری اسلامی و مدیران اجرایی کشور از رسالت‌های مشترک حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری، امام جمعه خوی امروز، 30 فروردین‌ در همایش دانشگاه پیام نور این شهرستان که با حضور مسئولان واحدهای شمال استان و ارومیه برگزار شد، با تبریک روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) در بخشی از خطبه معروف خود در مسجدالنبی آینده جامعه اسلامی را مورد تحلیل قرار دادند و خطاب به مهاجر و انصار می‌فرمایند: «بشارت باد بر شما شمشیرهای برنده، سلطه تجاوزکاران خونخوار، هرج و مرج فراگیر و گسترده و حکومت استبدادی ستمگران که ثروت‌های شما را بر باد خواهند داد و جامعه‌تان را درو خواهد کرد.

وی گفت: اگر دوران حاکمیت خلفای ستمگر بنی‌امیه و بنی‌عباس و پس از آنها پادشاهان مستبد در نوع کشورهای اسلامی و بعداً سلطه استعمارگران شرقی و غربی مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهیم می‌بینیم  تمامی پیش‌بینی‌های حضرت فاطمه(س) در جوامع اسلامی محقق شده است و هیچ‌وقت مسلمانان روز خوش ندیده‌اند به‌طوری‌که اکنون هر کجا کشت و کشتار، قتل و غارت و دربدگی وجود دارد توسط استعمارگران و عوامل داخلی آنان در نوع کشورهای اسلامی به‌صورت روزمره جریان دارد.

مسئول حوزه علمیه خوی خطاب به مسئولان واحدهای دانشگاه پیام نور اظهار کرد: مراکز آموزش عالی رسالت‌های مهم همچون مسلح شدن با علوم مورد نیاز جامعه، به‌دست آوردن جایگاه و نقش خود در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های جامعه، هوشیاری و آمادگی‌های لازم در برابر خطرات و تهدیدات، تبدیل کردن تهدیدات به فرصت‌ها با استفاده بهینه از فرصت‌های موجود، شناخت لازم از شرایط حاکم بر زمان خویش، حفظ کردن استقلال، بالندگی و پویایی دانشگاه و دانشجو بر‌عهده دارند.

حجت‌الاسلام شکوری در ادامه گفت: قوام، ثبات و رشد دانشگاه با مدیران لایق و اساتید باسواد محقق می‌شود لذا باید متولیان امور وسواس لازم را داشته باشند تا خدایی نکرده دانشجویان ما با بی‌سوادی تهدید نشوند.

امام جمعه خوی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها یک رسالت مهم و مشترک دارند و آن هم تغذیه علمی و فکری ارکان نظام جمهوری اسلمی و مدیران اجرایی کشور است.

captcha