عزم ملی بیانگر تلاش آحاد جامعه برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن است
کد خبر: 1404030
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
پوردستان:

عزم ملی بیانگر تلاش آحاد جامعه برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن است

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: عزم ملی که توسط رهبر معظم انقلاب در شعار سال به آن اشاره شده است، به‌معنای تلاش افراد برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن به‌شمار می‌رود، از همین رو همه در قبال ایستادگی در برابر دشمنان مسئول هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، امیر محمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم افتتاحیه فاز دوم پادگان جدید ثامن‌الائمه(ع)، که صبح امروز، 16 اردیبهشت‌‌ در مشهد برگزار شد، با تأکید بر اینکه ظهور انقلاب اسلامی ایران برای آمریکا یک شوک ژئوپولتیک بود، ابراز کرد: آمریکا هیچ وقت تصور نمی‌کرد انقلاب اسلامی با این سرعت به پیروزی رسیده و در دنیا پیشرفت کند.

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران الگو ساختار قدرت دنیا از دو قطب آمریکا و اتحادیه جماهیر شوروی تشکیل می‌شد، ادامه داد: هدف از حمله آمریکا به ایران مزیت‌های فراوانی بود که برای آمریکا به همراه داشت، اولین مزیت ایران قرار داشتن در شمال دریای عمان بود که آمریکا می‌توانست مسیر انرژی در سایر کشورها را کنترل کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران هم مرز جماهیر شوروی بود، گفت: آمریکا می‌توانست با نفوذ در ایران، علیه رقیب دیرینه خویش که جماهیر شوروی است، به پا خواسته و با آن مقابله کند.

امیرپوردستان با تأکید بر اینکه آمریکا درصدد بود تا ایران را به بازار فروش محصولات خویش تبدیل کند، عنوان کرد: علاوه بر فروش محصولات آمریکا در ایران، تشکیل ژاندارم منطقه توسط ایران یکی دیگر از مزیت‌هایی بود که می‌توانست با تسلط آمریکا بر ایران ایجاد شود.

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برابر با پیروزی ولایت و شکست قدرت آمریکا برشمرد و افزود: آمریکا تلاش اصلی خویش را از 23  بهمن سال 1357 برای از بین بردن انقلاب اسلامی ایران به‌کار گرفته است و هیچ‌گاه نخواهد توانست این رویا را محقق کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، موج وسیع‌ بمب‌گذاری از سوی نیروهای آمریکایی در ایران را دلیل خشم و ناتوانی آمریکا در مقابله با ایران دانست و گفت: تحریک صدام برای هشت سال جنگ تحمیلی، نمونه دیگری از روش‌های مقابله آمریکا با ایران است، از طرفی یکی از مؤسسات آمریکایی بر این عقیده است که قطب جماهیر شوروی نابود شده اما قطب جدیدی به‌وجود آمده که همان اتحاد جهان اسلام است.

پوردستان، با بیان اینکه سناریوی 11 سپتامبر بهانه آمریکا برای ورود به خاورمیانه بود، ابراز کرد: هدف آشکار آمریکا مقابله با تروریسم و هدف پنهان آن تسلط بر منابع انرژی منطقه است.

وی دلیل اصلی آمریکا برای مقابله با ایران را وحشت از بیداری اسلامی برشمرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «آمریکا به پیچ تاریخی رسیده است که ناچار شد راهبرد خویش را عوض کند» لذا آمریکا پس از جنگ سخت به جنگ نرم و جنگ فرهنگی روی آورده و درصدد ضربه زدن به ایران است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کرد: انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نشانگر این مسئله است که رهبر به تمامی تکنیک‌های و تاکتیک‌های دشمن آشنایی دارد.

پوردستان تأکید کرد: عزم ملی که توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده است، به‌معنای تلاش افراد برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن به‌شمار می‌رود از همین رو همه در قبال ایستادگی در برابر دشمنان مسئول هستیم.

captcha