هلال احمر بیشترین موقوفه پس از آستان قدس رضوی را دارا بود/ موقوفات احیا می‌شوند
کد خبر: 1404741
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۹
رئیس‌کرمی:

هلال احمر بیشترین موقوفه پس از آستان قدس رضوی را دارا بود/ موقوفات احیا می‌شوند

گروه سلامت: معاون بهداشت، درمان و توانبخشی سازمان هلال احمر از برنامه ریزی برای احیای موقوفات تعطیل شده متعلق به هلال احمر خبر داد و گفت: امیدواریم موضوع وقف به هلال احمر دوباره مورد توجه و اقبال عمومی قرار گیرد.

سیدرضا رئیس کرمی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی سازمان هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه در گذشته بیش ترین موقوفات کشور پس از آستان قدس رضوی متعلق به سازمان هلال احمر بود، گفت: عمده این موقوفات مراکز درمانی در کشور بودند.
وی ادامه داد: پس از انقلاب با مصوبه شورای عالی انقلاب مراکز درمانی در اختیار وزارت بهداری وقت (وزارت بهداشت کنونی) قرار گرفت اما، با قید شرط حفظ کاربری که اکنون نیز در سراسر کشور عمده این موقوفات در قالب مراکز درمانی به مردم ارائه خدمات می کنند.
رئیس کرمی با اشاره به اینکه مالکیت این مراکز همچنان با جمعیت هلال احمر است، اما اداره آنها بر عهده وزارت بهداشت قرار دارد، گفت: تعدادی از این موقوفات هم که مراکز توانبخشی و ... را شامل می شود، در اختیار اداره هلال احمر است و به ارائه خدمات می‌پردازند.
وی از برنامه ریزی برای احیای موقوفات تعطیل شده متعلق به هلال احمر خبر داد و گفت: تعدادی از مراکز موقوفه که به دلیل شرایط خاص منطقه ای ممکن است تعطیل شده باشند، با برنامه ریزی صورت گرفته برای احیای آنها تلاش خواهیم کرد.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی سازمان هلال احمر تصریح کرد: مراکزی که در برخی از استان های کشور به دلیل عدم نیاز یا مشکلات منطقه ای تعطیل شده و خدمات ارائه نمی دهند را بر اساس نیاز مردم و بر مبنای نیات واقفان احیا می کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد که این تلاش ها موجب شود دوباره موضوع وقف به هلال احمر مورد توجه و اقبال عمومی قرار گیرد.

captcha