ترویج ارزش‌های دینی در دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها نهادینه شود
کد خبر: 1408113
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶

ترویج ارزش‌های دینی در دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها نهادینه شود

گروه اجتماعی: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی به مسئله حجاب و عفاف و ترویج اصول و شعائر دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید ترویج ارزش‌های اسلامی و دینی در دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، سعید شبستری، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی شب گذشته، 28 اردیبهشت در نشست کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان، علت اصلی انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «‌اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» را دغدغه ایشان و نظام جمهوری اسلامی نسبت به مسائل فرهنگی عنوان کرد و گفت: در این راستا رسالت دستگاه‌های اجرایی استان سنگین‌تر شده که هم‌گرایی و هم‌افزایی بیش از پیش آنان در دستیابی به اهداف فرهنگی، می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات امروز جامعه باشد.
وی افزود: متأسفانه هنوز منویات نظام و معظم له درخصوص عملی شدن فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی و جلوگیری از نفوذ و رخنه فرهنگ بیگانه به کشور محقق نشده که لازم است تمام دستگاه‌ها و نهادهای استان دست به دست هم داده و در جهت اعتلای فرهنگی جامعه گام بردارند.
شبستری با بیان اینکه نسل‌های بعدی آینده‌سازان کشور هستند و باید از آسیب‌های اجتماعی در امان باشند، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی و هم‌فکری درست در تحقق این اهداف موفق شویم.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی، استفاده از توانمندی‌های نهادهای غیردولتی در رسیدن به این اهداف را مهم ارزیابی کرد و گفت: نهادهای غیردولتی در این زمینه می‌توانند کمک حال دولت بوده و دولت نیز با سیاست‌گذاری و نظارت بیشتر در راستای تحقق اهداف فرهنگی گام بردارد.
وی همچنین به تضعیف بنیان خانواده‌ها توسط دشمنان اشاره کرد و افزود: متأسفانه دشمنان انقلاب و اسلام از راه‌های گوناگون در حال ضربه زدن به بنیان خانواده هستند و در این زمینه با گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های جمعی می‌خواهند به این اهداف خود برسند که مسئولیت صدا و سیما و نهادهای فرهنگی در این زمینه خطیر و سرنوشت‌ساز است.
شبستری به مسئله حجاب و عفاف و ترویج اصول و شعائر دینی در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: باید ترویج ارزش‌های اسلامی و دینی در دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها نهادینه شود؛ به بیان دیگر این مراکز باید نمود و الگوی حکومت اسلامی در جامعه باشند.

captcha