چگونگی کاربردی شدن پژوهش‌های دینی در کشور
کد خبر: 1409910
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
معاون وزیر علوم تبیین کرد:

چگونگی کاربردی شدن پژوهش‌های دینی در کشور

گروه دانشگاه: رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی گفت: ارتباط تنگاتنگ میان حوزه و دانشگاه راهی برای رسیدن و پرداختن به پژوهش‌های دینی کاربردی در کشور است.

احمد اکبری، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم پژوهش‌ها و تحقیقات دینی را به صورت کاربردی در کشور احیا کنیم لازم است دولت و وزارت علوم تحولات اساسی در این زمینه ایجاد کنند.

کسب علوم انسانی اسلامی از ایران اسلامی

وی افزود: با توجه به اینکه امروزه اکثر کشورهای اسلامی در پی کسب علوم انسانی اسلامی از ایران هستند، لازم است دولت حمایت‌های لازم را از وزارت علوم و سازمان پژوهش‌ها داشته باشد تا این نهادها هم بتوانند از پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی دینی به طور کامل حمایت کنند.

اکبری با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز مدل کاملی برای این بحث مهم و اساسی تدوین نشده است ضروری است تا همه نهادهای علمی و دینی دست در دست هم داده تا قدم‌های خوبی در این راستا برداشته و این تعامل بین دانشگاهیان و دین‌آموزان حوزوی به سرعت ایجاد شود.

معاون وزیر علوم ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ میان حوزه و دانشگاه راهی برای رسیدن و پرداختن به پژوهش‌های دینی کاربردی در کشور است که ارتباط این دو نهاد باید جایگاهی شایسته‌ در وضعیت فعلی حوزه و دانشگاهیان داشته باشد.

انعقاد توافقنامه‌های بین روسای دانشگاه‌ها و موسسات فقهی

رئیس سازمان پژوهش‌ها با بیان اینکه امروزه یکی از کمبودهای محسوس حوزه علم و دانش کشور ارتباط تنگاتنگ بین دو حوزه قدرتمند دانشگاه و حوزه است، ابراز کرد: اگر این دو حوزه بتواند همکاری‌هایی از قبیل تبادل پایان‌نامه و انعقاد توافقنامه‌های بین روسای دانشگاه‌ها و موسسات فقهی قابل توجه داشته باشند، سرآغاز یک فصل خوب برای توسعه علوم انسانی و اسلامی است.

معاون وزیر علوم گفت: اگر دین نباشد دچار مشکلاتی همچون فرار مغزها خواهیم شد و باید با جدیت در جهت تدین دانشگاهیان قدم برداشته تا بتوانیم به نتایج خوب رشد و اعتلای دانش و علوم کاربردی و دینی در کشور دست پیدا کنیم.

captcha