مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی با آموزش و آگاه‌سازی جامعه
کد خبر: 1410222
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
سفیر نیجریه در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد:

مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی با آموزش و آگاه‌سازی جامعه

«توکور مانی» با بیان این‌که برای مبارزه با تروریسم وافراط‌گرایی از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم، گفت: با آگاه‌سازی مردم و آموزش صحیح به جامعه با این پدیده مقابله خواهیم کرد.

توکورمانی، سفیر نیجریه در ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن تشکر از حمایت‌های ایران در محکومیت دختران ربوده شده نیجریه‌ای گفت: دولت نیجریه جهت مبارزه با گروه‌های افراطی مانند بوکوحرام لایه‌های امنیتی و حفاظتی کشور را تقویت خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: ما باید با آگاه‌سازی مردم و آموزش صحیح به جامعه، با پدیده شوم تروریسم وافراط‌‌‌گرایی مقابله کنیم و همچنین ارتباطات‌مان را با دیگر کشورها گسترش دهیم تا در این مسیر دوستان زیادی داشته باشیم.
سفیر نیجریه در ایران بازتاب این اقدام تروریستی را در رسانه‌های جهان مثبت ارزیابی کرد و افزود: دولت نیجریه تاکنون کمک‌های مختلفی در راستای نجات این دختران ربوده شده دریافت کرده است.
وی همچنین از رئیس‌جمهور ایران، دولت و ملت ایران برای تمام هم‌دری‌ها و کمک‌هایشان در راستای نجات این دختران بی‌گناه تشکر و قدردانی کرد.
یادآور می‌شود، گروه تروریستی «بوکوحرام» سال 2002 میلادی با رویکرد سلفی‌گری توسط «محمد یوسف» تأسیس شد؛ واژه بوکوحرام به معنای تحصیل به سبک غربی حرام است؛ این گروه افراطی بر این عقیده هستند که باید مکتب اسلام بنا به تفسیری که از اسلام دارند در نیجریه برپا شود.
این گروه چندی پیش با حمله به یک مدرسه دخترانه بیش از 200 دختر دانش‌آموز نیجریه‌ای را به جرم تحصیل در مدرسه ربود.

captcha