طرح ده‌گردشی عملکرد موفقی در احیای موقوفات دارد
کد خبر: 1412045
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵

طرح ده‌گردشی عملکرد موفقی در احیای موقوفات دارد

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ده‌گردشی عملکرد موفقی در احیای موقوفات دارد، افزود: احیای موقوفات گامی مهم در آبادانی در جامعه است.


حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: به‌طور حتم برکات وقف و موقوفات طبق نیات واقفان به متن اصلی جامعه برمی‌گردد و از مسائل مهمی که همه باید به آن بپردازند موضوع تبلیغ وقف، حفظ، احیای موقوفات و تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی است.



وی ادامه داد: اجرای نیت واقف از وظایف اصلی ما است که باید بیشتر و بهتر به آن رسیدگی کنیم و نگاه ما برآن است که در بحث موقوفات به این مهم توجه ویژه شود تا بتوانیم نیات واقفان را به‌طور کامل اجرا کنیم.



قیمت‌گذاری ارزش ریالی موقوفات مطابق ارزش روز



گرایلی درباره طرح ده‌گردشی که با هدف احیای موقوفات انجام می‌شود، گفت: این طرح به‌صورت هفتگی و منظم با هدف احیای موقوفات، قیمت‌گذاری ارزش ریالی موقوفات مطابق ارزش روز و پیگیری مشکلات مربوط به حوزه وقف و اماکن متبرکه صورت می‌گیرد که بازدهی مناسبی داشته است.



وی ادامه داد: این طرح گامی مؤثر در اجرای نیات واقفان است که از طریق آن می‌توان وقف‌هایی را که در گذشته انجام شده بروزرسانی کرد و مطابق نیت واقف به مصرف رساند.



مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه اکثر موقوفات در روستاها به‌صورت پراکنده بوده و افراد به‌ دلیل عدم اطلاع از قوانین و احکام شرعی وقف، حق موقوفات را نمی‌پردازند، عنوان کرد: طرح ده‌گردشی فرصتی جدید برای آگاهی افراد از وقف را فراهم می‌کند.



حجت الاسلام گرایلی با بیان اینکه طرح ده‌گردشی عملکرد موفقی در احیای موقوفات دارد، افزود: احیای موقوفات گامی مهم در آبادانی در جامعه است.



وقف زمینه مناسب برای خدمت به منویات اسلام است



وی با بیان اینکه وقف زمینه مناسب برای خدمت به منویات اسلام است، گفت: دین مقدس اسلام سعی کرده مصالح دنیوی و اخروی را در ارائه دستورات کنار هم قرار دهد که هر یک از آن‌ها در بسیاری از برنامه‌های اسلام قابل مشاهده است.



مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با تأکید بر اینکه فرهنگ وقف در جامعه امروزی باید گسترش پیدا کند، یادآور شد: وقف یک مسئله منعطف است و باید با توجه به شرایط دوران، آن را به خدمت گرفت تا ظرفیت خود را به تناسب امروز نشان دهد.

captcha